مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: امنیت زیرگذرهای شهر برای اطمینان خاطر شهروندان به هنگام عبور از این زیرگذرها افزایش می یابد.

امنیت زیرگذرهای شهری افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین،  علیرضا صحراگرد مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: زیرگذرهای شهری به عنوان یکی از تسهیلات شهری، برای کنترل عبور و مرور شهروندان به منظور کاهش تصادفات ناشی از عبور عابران پیاده از تقاطع‌های سواره رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در سال‌های اخیر با توجه به توسعه مسیرهای سواره رو در سطح این کلانشهر به طور گسترده‌ای ساخته شده اند.
او افزود: امنیت این زیرگذرها به ویژه در هنگام تاریکی هوا، همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری بوده و به همین منظور در  سال‌های اخیر اقدامات مختلفی از سوی معاونت خدمات شهری صورت گرفت تا شهروندان عزیز با اطمینان خاطر بیشتری از این مسیرها تردد کنند.
مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری ادامه داد: در حال حاضر بازدید شبانه روشنایی زیرگذرها در دستور کار ناظرین شب مناطق قرار دارد و هر شب در شروع بازدید، این ناظرین روشنایی زیرگذرها را به طور کامل کنترل و در صورت مشاهده هرگونه نقص در سیستم روشنایی، موارد را برای  رفع نقص به ادارات خدمات شهری منطقه اطلاع رسانی می‌کنند.
صحراگرد بیان کرد: در راستای افزایش امنیت این زیرگذرها اقداماتی نظیر رنگ آمیزی روشن و فسفری برای زیرگذر بلوار کلانتری،  نصب پروژکتورهای مخصوص در ورودی زیرگذرها نظیر زیرگذر بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و بررسی واگذاری قسمتی از زیر گذرها به صنف های مختلف به صورت پایلوت در حال انجام است.
او تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است تا در صورت نتیجه بخش بودن، از این روش‌ها برای  ارتقای امنیت سایر زیرگذرها نیز استفاده شود.
مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری تاکید کرد: شهرداری با صرف هزینه بالا همه روشنایی زیر گذرها را تکمیل می‌کند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از  ۹۵ درصد خاموشی‌های زیر گذرها، به دلیل سرقت و تخریب تجهیزات روشنایی است.
صحراگرد اظهار کرد: از شهروندان محترم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه مشکل در این خصوص، با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس بگیرند تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.