رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تأکید کرد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر رضوی در سراسر کشور با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد ‌شد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دهه آخر صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن مهدوی‌مهر در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه آخر صفر حرم مطهر رضوی که با حضور اصحاب رسانه در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، بر اجرای دستورهای بهداشتی در همه برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: فعالیت‌های امسال دهه پایانی ماه صفر متأثر از شرایط کرونایی که بر جهان و کشور ما سایه افکنده است، به شکل متفاوتی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک میان آستان قدس رضوی و شورای هماهنگی مناسبت‌های ویژه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، برنامه‌های این ایام در ۳ محور محدوده حرم مطهر رضوی، شهر مشهد و سطح کشور برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام مهدوی مهر خاطرنشان کرد: از حوزه‌های فعالیت‌های ما در دهه آخر ماه صفر می‌توان به مدیریت برنامه‌های حرم مطهر با لزوم رعایت دستورهای بهداشتی اشاره کرد که آیین‌های مختلفی از جمله خطبه‌خوانی، شام‌غریبان و نظایر آن‌ها در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.
وی درباره حضور هیئت‌های مذهبی در حرم مطهر رضوی نیز گفت: هیئت‌های مذهبی در این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای مشخص‌شده حضور خواهند داشت.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اجرای برنامه ویژه ناشنوایان و روشن‌دلان را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ایام دهه آخر صفر معرفی کرد.

«پلاک۸۳» میزبان مردم مشهد
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه، به برنامه‌هایی که برای سطح شهر مشهد تدارک دیده شده است اشاره کرد و گفت: برنامه «پلاک۸۳» یکی از این برنامه‌هاست که به تعظیم شعایر اسلامی، تکریم و تعظیم خانواده‌های شهدا می‌پردازد.
وی به برگزاری مراسم عزاداری مقابل منازل شهدا با حضور خانواده‌های‌ شهدا و اهالی آن منطقه اشاره کرد و گفت: این برنامه ذیل برنامه «پلاک ۸۳» برگزار می‌شود و ۸۰۰ برنامه دراین‌باره پیش‌بینی شده است.
حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر همچنین اجرای سرود «آوای رضوان»، اجرای برنامه «سرای عزا» در ادارات و فضاهای روباز ادارات، و «سوگواره خورشید» با محوریت برگزاری نمایش خیابانی در ارتباط با موضوعات آخر ماه صفر را از دیگر برنامه‌هایی مطرح کرد که از سوی آستان قدس رضوی در سطح شهر مشهد به اجرا درخواهدآمد.

برنامه‌هایی با مخاطب ملی
وی در ادامه به اجرای برنامه «آقا سلام» در گستره کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی حاکم بر کشور و حضور نداشتن بسیاری از علاقه‌مندان و دلدادگان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در مشهد، این برنامه علمی از طریق فضای مجازی به نمایش درخواهدآمد.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی همچنین برگزاری ۱۱ کرسی علمی‌ترویجی در مشهد و قم با محوریت مباحث علمی، وبینار تخصصی با مسائل روز جهان اسلام، نشست‌های تخصصی، ۱۳ برنامه رادیویی در ارتباط با علم و دانش رضوی، کرسی‌های تلاوت رضوی، بزرگداشت خادم‌الرضا(ع) سردار شهید سلیمانی در مزار شهدای کرمان، و رونمایی از آثار منتشرشده با موضوع رضوی را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در دهه آخر ماه صفر در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.