دبیر ستاد امور استان های آستان قدس از اجتماع ۱۰۰ هزار نفری خادمیاران در شب شهادت امام رضا (ع) همزمان با مراسم خطبه خوانی در سراسر کشور خبر داد.

اجتماع ۱۰۰ هزار نفری خادمیاران در شب شهادت امام رضا (ع)

به گزارش قدس آنلاین،   وحید موسویان پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های دهه آخر صفر حرم رضوی با اشاره به سرفصل های برنامه های دهه آخر صفر، گفت: در مجموعه مرکز بانوان، تسهیل و ساماندهی بیش از هزار روضه خانگی، ساماندهی هیئات بانوان رضوی مشهد با اجرای برنامه های متعدد در باغ خاتون و زیارت بانوان مشهدی به نیابت از بانوان سایر شهرها در پویش نذر امام انجام خواهد شد.

دبیر ستاد امور استان های آستان قدس رضوی به برنامه‌های مرکز خادمین هم اشاره کرد و افزود: در شب شهادت امام رضا (ع) اجتماع خدام در مراکز استان ها همزمان با مراسم خطبه خوانی و با حضور بیش از ۱۰۰ هزار خادمیار در سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: در مرکز مشاوره آستان قدس هم در این ایام خدمات مشاوره با محوریت خانواده و فرزندآوری به صورت مجازی به زائران ارائه خواهد شد.

مردم به مشهد سفر نکنند

موسویان ضمن درخواست از زائران مبنی بر عدم تشرف به مشهد، بیان کرد: البته ۲۰ مجتمع بین راهی برای ارائه خدمت به زائران پیش بینی شده تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ارائه خدمات سلامت، به مشهد مشرف شوند.

وی افزود: در حوزه معاونت خدمات اجتماعی نیز موکب های اربعین در ۸ نقطه از نقاط محروم حاشیه شهر مشهد سامان دهی شده اند و خدمات جامعی از قبیل سلامت و بهداشت، عمرانی و ارجاع به مراکز درمانی مشهد، آب رسانی و اطعام محرومان ارائه می دهند.

موسویان افزود: زیرساخت های مناسبی هم ازجمله ورزشگاه امام رضا (ع)، مؤسسه جوانان آستان قدس و... در اختیار هیئات مذهبی و تشکل های مردمی قرار می گیرد. همچنین پویش شبکه جوانان رضوی(شجر) برای ارائه خدمات، آذین بندی و برگزاری مراسمات در محله های شهر مشهد فعالیت خواهد کرد.

همچنین محمد مهدی برادران با بیان اینکه اجرای برنامه ها در چارچوب پروتکل های بهداشتی، است، از جلوگیری از پیاده روی به سمت حرم، اجرای مراسمات برای قومیت ها، تجمیع روضه های خانگی بانوان در مدرسه خیرات خان، برنامه کتاب خوانی تحت عنوان رواق کتاب و ... در این ایام خبر داد.

برنامه محوری آستان قدس در شب شهادت امام رضا (ع)

مدیر عالی آستان قدس با بیان اینکه برنامه محوری ما برای شب شهادت امام رضا (ع) است، گفت: تلاش داریم همه ۸ هزار خادم حرم رضوی در آن حضور یابند.

وی با اشاره به حضور سه هزار و ۷۰۰ خادمیار سلامت در اماکن متبرکه افزود: ویژه برنامه سلسلة الذهب در صحن جامع رضوی با سخنرانی و مدیحه سرایی به مدت ده شب و برنامه استغاثه در ایوان مقصوره از دیگر برنامه های دهه پایانی صفر است.

همچنین مالک رحمتی در این نشست با اشاره به کارآمد بودن نهاد وقف در حل مشکلات کشور گفت: یکی از منابع پایدار مردم وقف است که به شکل ساخت مساجد، معابر، درمانگاه و... می تواند یک تولید بین نسلی ایجاد کند.

رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان اینکه استراتژی جدید آستان قدس، استفاده از ظرفیت های اقتصادی برای اجرای نیات واقفان است افزود: بهره وری موقوفات در چهار بعد زائرین، مجاورین، مناطق محروم و حوادث غیر مترقبه مثل سیل و زلزله آماده استفاده از منابع است.

رحمتی با اشاره به مردم محور بودن رویکرد موقوفات گفت: فعالیت های اقتصادی آستان قدس رضوی در حوزه اقتصاد مقاومتی و کمک به بخش خصوصی تعریف شده و جایی که دولت در آنجا حضور دارد، دخالت آستان قدس معنا ندارد.

ساماندهی حاشیه شهر مشهد با ساخت مسکن توسط آستان قدس

وی همچنین به ساماندهی حاشیه شهر مشهد هم اشاره کرد و افزود: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری و تولیت آستان قدس رضوی بر نقش کلیدی این نهاد در حاشیه شهر، حدود ۲۷ هکتار زمین برای اسکان جدید در شهرک های شهید رجایی و باهنر پیش بینی شده که ساخت آن در حال طراحی است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.