رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: ۱۱۷ هزار و ۷۲۴ راس دام سبک و سنگین این شهرستان طی نیمه نخست امسال در مقابل بیماریهای مختلف واکسینه شدند.

۱۱۷ هزار راس دام در گناباد واکسینه شدند

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر محمدرضا متقی افزود: این دامها در مقابل بیماریهای گالاکسی،  آنوکسمی، قانقاریا، تب برفکی و هاری واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: ۸۳۲ عامل بیماری از یک هزار و ۷۰۹ عامل از حیوانات به انسان منتقل می‌شود که ۴۴ مورد آن تاکنون در ایران شناسایی شده است.

رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: در راستای نظارت جدی بر کشتارگاهها و مراکز تولید و نگهداری عرضه و توزیع و حمل فرآورده های خام دامی طی نیمه نخست امسال از لاشه ۶ هزار و ۴۸۵ راس دام بازدید به عمل آمد.

وی کمبود نیروی متخصص دامپزشکی را از جمله مشکلات در نظارت مطلوب بر واحدهای دامی گناباد دانست و افزود: به رغم گستردگی وظایف ۵۰ نفر در این بخش فعالیت دارند که موجب محدودیت هایی در این بخش شده است.

گناباد با تولید دو هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان خراسان رضوی در این زمینه ها را به خود اختصاص داده است.

۳۰۰ هزار واحد دامی متشکل از ۱۸ هزار راس دام سنگین و ۱۲۰ هزار راس دام سبک، ۴۰۰ واحد گاو داری، ۱۶۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار، ۱۲ واحد تولیدی مواد لبنی و خوراک دام و طیور و بسته بندی گوشت مرغ و ۶ کشتارگاه طیور و دام سنگین در گناباد فعال است.

چهاردهم لغایت بیستم مهر ماه هفته دامپزشکی و چهاردهم مهر روز دامپزشکی نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.