سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: امسال با توجه به محدودیت‌هایی که ستاد ملی کرونا اعلام کرده و تصمیماتی که معاونت زیارت استان گرفته، ورود کاروان‌های پیاده به مشهد برای دهه آخر صفر منتفی است و امسال‌ کاروانی در سایت ما نیز ثبت‌نام نکرده است.

ورود کاروان‌های پیاده به مشهد منتفی است

به گزارش قدس آنلاین، حسین رضایی  اظهار کرد: این در صورتی است که ثبت‌نام‌ها همیشه از اول محرم در سایت انجام می‌شد و پس از تکمیل، مدیران کاروان‌ها برای هماهنگی و برنامه‌ریزی سفر در دهه آخر صفر برای برگزاری همایشی در این زمینه به مشهد دعوت می‌شدند.

وی افزود: امسال هم‌ تلاشی صورت گرفت که این کار انجام شود و اتفاقات تازه‌ای رخ دهد اما در راستای مخالفت ستاد ملی کرونا، ارائه خدمات جاده‌ای و شهری با ممنوعیت روبه‌رو شد و در حال حاضر برقراری مجدد ارائه این خدمات مستلزم دستور ستاد ملی کرونا و تصمیمات مسئولان امر در این زمینه است.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: در همین راستا ما دستورات و تصمیمات ستاد را به کاروان‌ها و ایستگاه‌های صلواتی منتقل و ابلاغ کرده‌ایم اما در صورتی که دستور ستاد ملی کرونا در این زمینه تغییر کند، ما آمادگی داریم خط خدمت‌رسانی به زائران پیاده را در کمترین زمان ممکن فعال کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه ۱۹ ساله ارائه خدمات به زائران، امسال نیز بسته خدمت به زائران آماده بود اما با ممنوعیت ورود کاروان‌ها به مشهد برای دهه آخر صفر، ثبت‌ نامی انجام نشد. در هر حال حاضر برای ارائه خدمات به زائران در مشهد اقدامی صورت نخواهد گرفت.

وی یادآور شد: سال‌های گذشته ۲۲ نوع خدمت در مسیرهای منتهی به مشهد و ایستگاه‌های صلواتی به زائران با کمک نیروهای دولتی و مردمی ارائه می‌شد که امسال با توجه به شرایط پیش آمده، این کمک‌ها در حوزه‌های دیگر معطوف شده است. ارائه خدمات برای زائران پیاده در مشهد با دشواری همراه خواهد بود؛ به همین دلیل توصیه شده حرکتی صورت نگیرد و کاروان‌ها به مشهد سفر نکنند.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اضافه کرد: البته ما نیز امیدواریم که تا آخر صفر شرایط کمی بهتر شود تا بتوان به زائرین خدمت‌رسانی کرد. البته ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر مشهد آمادگی ارائه خدمات در آن ایام را دارند که فعالیت‌ آن‌ها منوط به دستور ستاد ملی کروناست.

رضایی تصریح کرد: منظور از آمادگی پذیرش زائران این است که جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده می‌توانست امسال پذیرای تعداد کمتری زائر نسبت به سال‌های گذشته باشد و از مدیران کاروان‌ها بخواهد افراد کمتری را برای پیاده‌روی این ایام ثبت‌ نام و با خود همراه کنند و یا زمان حضور و حرکت‌شان در مسیرها را کوتاه کنند.

وی در خصوص برنامه‌های پیشنهادی این جمعیت برای برگزاری پیاده‌روی زائران گفت: با توجه به اینکه هر سال از شهرهای شمالی و قم زائر پیاده داشته‌ایم، برنامه‌ریزی کرده بودیم که اگر ستاد ملی کرونا مجوزهای لازم را صادر کند، کاروان‌ها در محورهای ۳۰ کیلومتری مشهد در مدت زمان کوتاه‌تری به حرکت درآیند. همچنین امکان توزیع ماسک و بسته‌های مختلف بهداشتی را برای ارائه در مسیر به زائران فراهم کرده بودیم اما چون موضوع عزیمت کاروان‌ها به صورت پیاده ممنوع شد، ما نیز از برنامه‌ریزی در این زمینه صرف نظر کردیم.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: در نهایت ما مدیران کاروان‌ها را برای ممانعت از سفر به مشهد توجیه کرده‌ایم و در تلاشیم سفر کاروان‌ها به مشهد را کنترل کنیم. به هر حال وظیفه داریم از دستورات صادر شده در این زمینه تبعیت کنیم تا اتفاقات ناخوشایندتری رخ ندهد. مردم نیز باید اجازه دهند امسال از این بیماری عبور کنیم تا در سال‌های بعد بتوان با توان بیشتر برای ارائه خدمات به زائران آماده شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.