معاون راهداری اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با اقدامات انجام شده در سال ۹۶ حدود ۶۰ مکان پرتصادف در جاده‌های این استان شناسایی شد که تاکنون ۳۰ مورد از این مکان‌ها اصلاح شده است.

نیمی از نقاط پرتصادف جاده‌های خراسان رضوی حذف شد

به گزارش قدس انلاین، علیرضا خجسته افزود: با بررسی‌های صورت گرفته در سال ۹۶، ۸۷ نقطه دارای تصادف در جاده‌های استان شناسایی شد که در همان سالها آشکارسازی این نقاط با هدف کاهش تصادفات انجام شد اما اکنون برخی از این آشکارسازیها از بین رفته و نیازمند آشکارسازی مجدد در این مکانها هستیم.

وی ادامه داد: در سال مالی گذشته یعنی از نیمه سال ۹۸ تاکنون، ۱۳ نقطه پرتصادف در جاده‌های استان رفع شد و در سال مالی جدید نیز اصلاح و رفع ۲۰ نقطه پرتصادف نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: اجرای طرح های ایمن سازی نیازمند بودجه و تامین اعتبار است و در سال جاری رفع ۲۰ نقطه پرتصادف در نظر گرفته شده که ۱۰ نقطه دارای اولویت نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است و برای ۱۰ نقطه باقی مانده نیز از اعتبارات داخلی این اداره کل استفاده خواهد شد.

وی افزود: ایجاد روشنایی، نصب تابلوهای هشدار دهنده، آرام سازی ترافیک در جاده‌ها با استفاده از نصب تجهیزات کاهنده سرعت و اقدامات مهندسی نظیر تعریض محور از مصادیق اقدامات صورت گرفته برای اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز در جاده های خراسان رضوی است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.