معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرای طرح ملی پوشش نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی به صورت رایگان در این استان خبر داد.

آموزش مجازی نوآموزان پیش‌دبستانی در خراسان رضوی اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ابوالحسن حقیقی گفت: به منظور استمرار و تکمیل برنامه‌های آموزشی و پرورشی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی و استفاده بهینه از فرصت شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) و مدرسه تلویزیونی ایران در سال تحصیلی جاری علاوه بر فرصت‌های ایجاد شده در مدارس غیردولتی، مراکز پیش دبستانی مجازی به صورت رایگان برای پوشش حداکثری نوآموزان این دوره تاسیس می‌شود.

وی افزود: جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی کشور، ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی برای نوآموزان به صورت رایگان و غیرحضوری و یادگیری پیش نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان با توجه به شرایط موجود از جمله اهداف این طرح است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی غیرحضوری فقط کودکان پنج سال را دربر می‌گیرد ادامه داد: ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی با محوریت هر منطقه به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی گفت: محتوای آموزش مراکز پیش دبستانی مجازی به صورت الکترونیکی در چارچوب راهنمای برنامه درسی مصوب دوره پیش دبستانی و به دو صورت ملی و استانی تهیه می‌شود.

حقیقی افزود: این آموزش از طریق شبکه آموزش صدا و سیما، صدا و سیمای استانها و کانال‌های آموزشی شبکه شاد ارائه می‌شود، همچنین برای نوآموزان فاقد دسترسی به شبکه شاد یا تلویزیون، متناسب با منابع و امکانات استان و مشارکت رسانه بسته‌های یادگیری تولید و توزیع می‌گردد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های آموزشی و یادگیری پیش دبستانی مجازی همزمان با هفته کودک از ۱۹ مهرماه در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: انجام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی توسط نوآموزان با پشتیبانی و محوریت والدین و اعضای خانواده می‌باشد، لذا بارگذاری تولیدات آموزشی و پرورشی نوآموزان (نقاشی، کاردستی و امثال آن) در کلاس‌های درسی مجازی توسط والدین انجام خواهد شد.

وی افزود: نظارت بر فعالیتها و تولیدات آموزشی و پرورشی نوآموزان و پیگیری از طریق ارتباط با خانواده‌ها و ارائه بازخوردهای مستمر به آنان نیز توسط اعضای کارگروه منطقه‌ای انجام می‌شود.

حقیقی ادامه داد: برای نوآموزان شرکت کننده در مراکز پیش دبستانی مجازی، گواهی اتمام دوره صادر خواهد شد ضمن اینکه تدوین شاخص‌های برنامه عملیاتی نظارت و ارزشیابی توسط کارگروه ملی انجام می‌شود.

وی گفت: نظارت و ارزشیابی بر فعالیت های آموزشی و یادگیری نوآموزان توسط کارگروه‌های منطقه‌ای انجام خواهد شد و گزارش‌های لازم به کارگروه استانی به صورت فصلی ارائه می‌شود.

استان خراسان رضوی هم اکنون دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.