یزد- معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار یزد و جانشین ستاد استانی کرونا وضعیت استان یزد را فراتر از هشدار عنوان کرد و در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ضمن گلایه از بی‌توجهی مردم نوشت: «بستری‌ها در مرز ۳۰۰ نفر و مبتلایان از مرز هشدار گذشته‌ است، حالا خود دانید!

کاری از دست ما برنمی‌آید؛ خود دانید

قدس آنلاین-گروه استان ها: احمد ترحمی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نسبت به رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و استفاده نکردن از ماسک گلایه کرد و نوشت: «دیگر کاری از ما برنمی‌آید، جلسه گذاشتیم، هماهنگ کردیم، هشدار دادیم، پلمپ کردیم و جریمه کردیم، داد زدیم و وضعیت اضطراری اعلام کردیم.»

معاون امنیتی استاندار یزد در این پیام اضافه کرده است: «متأسفانه همچنان مردم بدون ماسک در خیابان و بازار و پاساژها جولان می‌دهند، دورهمی می برگزار کرده و به سفر می‌روند به‌طوری‌که بستری‌ها و مبتلایان از مرز هشدار گذشته‌اند، حالا خود دانید!»

ترحمی در همین رابطه با اشاره به این‌که استان یزد در مرحله‌ای فراتر از هشدار و وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: با افزایش نگران‌کننده تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ و افزایش بستری‌ها در استان، به مدت دو هفته وضعیت اضطراری و هشدار اعلام می‌شود.

وی از لغو جلسات اداری خبر داد و گفت: در این بازه زمانی سالن‌های سینما و نمایش تعطیل‌شده و برگزاری هرگونه مراسم تجمعی ممنوع است.

جانشین ستاد استانی کرونا تأکید کرد: فروشندگان و متصدیان صنوف اگر از ماسک استفاده نکنند یا حتی مشتریان آن‌ها بدون ماسک در مغازه حضور یابند، پس از اخطار، پلمپ می‌شوند.

وی با تأکید بر این‌که مسافرین ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری در صورت نداشتن ماسک اخطار گرفته و سپس جریمه می‌شوند، گفت: اگر سرنشینان خودرو از ماسک استفاده نکنند، سامانه‌های پلیس آن‌ها را ثبت و اعمال قانون می‌کنند.

ترحمی در پایان نیز از الزام استفاده از ماسک در ادارات برای کارمندان و مراجعان خبر داد و بر این مهم تأکید کرد

اصناف بی‌توجه پلمپ می‌شوند

در همین حال فرمانده انتظامی یزد گفت: تمامی اصنافی که دستورالعمل‌های بهداشتی را به خاطر شیوع کرونا بر اساس مقررات رعایت نکنند پلمپ می‌شود.

سرتیپ عباسعلی بهدانی فرد اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی استانی مبارزه با کرونا رعایت نکردن آیین‌نامه‌های بهداشتی از سوی صنوف تخلف محسوب و با آن‌ها برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی یزد تصریح کرد: بر این اساس پلیس با همکاری اصناف و نمایندگان اداره بهداشت با واحدهای صنفی که در آن دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، برخورد می‌کند و نظارت و پیگیری در استان جدی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.