کارشناس مذهبی با بیان اینکه زیارت قبور اهل بیت(ع) سبب نورانیت روح انسان می شود، گفت: زیارت واسطه کسب فیوضات معنوی است.

زیارت واسطه کسب فیوضات معنوی است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی؛ کارشناس مذهبی در ویژه برنامه تبلیغی فرهنگی حرم مطهر رضوی که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار و به صورت تصویری برای زائران پخش شد، با موضوع «نقش معرفت در زیارت» سخنرانی کرد و گفت: مهمترین نکته برای زیارت بهتر، رعایت آداب زیارت ائمه معصومین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه انسان قبل از زیارت حرم‌های شریف اهل بیت(ع) باید مقدمات طهارت ظاهری و باطنی را برای خود ایجاد کند، گفت: کسب معرفت مقام و جایگاه و شأن ائمه معصومین(ع) زمینه را برای نهادینه شدن روح معنوی در وجود انسان فراهم می سازد.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه ائمه عصمت و طهارت(ع) وسائط فیض الهی هستند، تصریح کرد: حرکت به سمت حرم های نورانی اهل بیت(ع) با هدف زیارت با معرفت موجب ارتقاء سطح معنویت وجودی انسان می شود.

وی با بیان آیه «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون؛ و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند»؛ گفت: زنده بودن پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان(ع) به معنای قرآنی در مورد حیات حقیقی است که در مورد شهدا بر آن تأکید شده است.

حسینی افزود: بر اساس آیات و روایات  منظور از زنده بودن به معنای حیات دنیوی نیست؛ چرا که تمام چهارده معصوم(ع) غیر از امام زمان(عج) در مقطع زمانی خاصی حیات دنیوی داشته اند و پس از آن با شهادت یا مرگ طبیعی از دنیا رفته اند. در واقع حیات برتر و حقیقی که برای روح وجود دارد و در مورد معصومین(ع) در حد اعلای آن محقق است، موجب می شود که آنان نسبت به امور عالم اشراف داشته باشند.

وی با بیان اینکه زیارت واقعی به معنای همراه شدن زائر با امام است، اظهار کرد: زائر باید به صورت تسلیم وار و با حالت خضوع و خشوع و با حضور قلب تمام توجه خودش را معطوف به امام(ع) بکند تا از آثار معنوی این عمل نورانی بهره مند شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.