گیلان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ورودی بالغ بر هفت میلیون خودرو به استان در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: در این مدت گیلان پنجمین استان پرتردد کشور بوده است.

گیلان پنجمین استان پرتردد کشور در نیمه نخست سال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نق جاده ای گیلان ،فریبرز مرادی ، با اشاره به وضعیت تردد در استان گیلان در نیمه نخست امسال، اظهار کرد: از اول فروردین ماه لغایت ۳۱ شهریورماه امسال بالغ بر هفت میلیون خودرو به استان وارد شده است.

وی افزود: طبق آمار دریافتی از ۴۲ سامانه ترددشمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان طی مدت مذکور، هفت میلیون و ۲۶۹ هزار و ۲۹۸ وسیله نقلیه وارد استان شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه در نیمه نخست امسال هفت میلیون و ۲۸۸ هزار و ۶۷۸ وسیله نقلیه از استان خارج شده است، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۳۳ درصدی در ورود به استان و کاهش ۳۵ درصدی در خروج از استان هستیم.

مرادی، بیشترین ورودی به استان را از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با تعداد دو میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۷۹ وسیله نقلیه دانست و خاطرنشان کرد: محور رامسر – چابکسر نیز با تعداد دو میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۶۹ وسیله نقلیه رتبه دوم بیشترین ورودی به استان را دارد.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور بیشترین خروجی از استان نیز از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با تعداد دو میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۸۴ وسیله نقلیه است، تصریح کرد: استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی در محورهای مواصلاتی با میانگین ۵۰۵ وسیله نقلیه در ساعت، پنجمین استان پرتردد کشور بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.