سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، استان در شرایط خیزش و شیوع نرم و ملایم کرونا قرار دارد که قابل کنترل است از این رو ، نیازی به اعمال محدودیت یا تعطیلی در استان احساس نمی شود.

نیازی به اعمال محدودیت یا تعطیلی در خراسان رضوی احساس نمی شود/حضور در مدرسه در اختیار دانش آموزان است

حسن جعفری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی ، نیازی به اعمال محدودیت یا تعطیلی در خراسان رضوی نمی باشد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اعمال هرگونه محدودیت یا تعطیلی کرونایی در استان به گزارش دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت شیوع این ویروس در استان وابسته است و طبق آخرین گزارشی که این دانشگاه ارائه داده است استان در شرایط خیزش و شیوع نرم و ملایم  کرونا قرار دارد که قابل کنترل است  وافزایش حادی وجود ندارد که  نیاز به اعمال محدودیت یا تعطیلی حتی در سطح ۳و۴مشاغل باشد.

وی افزود: ولی هر زمانی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام گزارش حاد و شدید از کرونا در سطح استان داشته باشد بلافاصله تصمیمات فوری و اعمال محدودیت ها و تعطیلی مشاغل پرخطر اعمال و به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در ارتباط با اربعین حسینی و دهه آخر صفر، برنامه ها و طرح هایی از سوی معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی و همچنین سازمان تبلیغات استان از چند روز قبل مطرح شد که امروز مورد بررسی قرار گرفتند و در ستاد کرونای استان نیز به تصویب رسیدند .

سرپرست استانداری خراسان رضوی افزود: بر مبنای این برنامه ها وظایف و دستورالعمل هایی برای همه مسئولان استان از جمله فرمانداران ، بخشداران ، نیروی انتظامی و سایر بخش ها و مجموعه ها در نظر گرفته شده است که بر مبنای آنها باید از طریق آگاه سازی و اقناع سازی از حرکت هیئت های مذهبی به صورت پیاده و سواره به سمت مشهد مقدس از مبدائ جلوگیری کنند و ممنوعیت هایی را در این باره در نظر بگیرند، زیرا اجازه ورود هیئت های مذهبی در روز های آخر ماه صفر به مشهد داده نخواهد شد و به مبدا اولیه بازگردانده خواهند شد.    جعفری با بیان اینکه خراسان رضوی همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، ادامه داد:    با استانداری های سراسر کشور نیز مکاتبه هایی در باره جلوگیری و اعمال ممنوعیت برای حضور هیئت های مذهبی به سمت خراسان رضوی و شهر مشهد نیز صورت گرفته است تا دوستداران امام رئوف را درباره عدم حضور در مشهد در روزهای آخر ماه صفر توجیه کنند و ممنوعیت هایی در این باره اعمال کنند.

وی تصریح کرد: اگرچه در سال های گذشته بالغ بر ۵۰۰هزار مکان برای اسکان هیئت های مذهبی در نقاط مختلف مشهد در روزهای آخر ماه صفر در  نظرگرفته می شد و پشتیبانی از آنها نیز صورت می گرفت اما امسال در این زمینه هیچ گونه برنامه ای وجود ندارد و خدماتی ارائه نخواهد شد.

جعفری در مورد وضعیت حمل و نقل هوایی و ریلی به استان در دهه آخر صفر نیز گفت: هیچ گونه محدودیتی برای تردد هوایی و ریلی به استان در دهه آخر صفر اعمال نخواهد شد، اگرچه حمل و نقل هوایی به سمت خراسان رضوی طی ۷ماه گذشته کاهش قابل محسوسی داشته است و بالغ بر ۶۰درصد پروازها نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است و انتظار می رود در دهه اخر صفر نیز افزایشی نداشته باشند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر حضور در خانه و برگزاری مراسم عزاداری تاکید کرده اند، افزود: در ایام اربعین و دهه آخر صفر هرگونه دسته روی و تجمع هیئت های مذهبی در شهر مقدس مشهد ممنوع خواهد بود و همانند دهه اول محرم مراسم های عزاداری در فضاهای روباز که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان اعلام می شود  با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح شهر مقدس مشهد و استان برگزار خواهد شد.

جعفری همچنین در مورد فعالیت مدارس استان نیز گفت: طبق گزارش مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از وضعیت فعالیت مدارس استان، تحلیل و گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر اینکه رعایت  دستورالعمل ها در مدارس استان رضایت بخش است و  مورد خاصی از ابتلای حاد دانش آموزان و فرهنگیان به کرونا مشاهده نشده است   و همچنین مصوبه ستاد ملی کرونا درباره حق انتخاب آموزش حضوری یا غیر حضوری از سوی والدین و دانش اموزان، دلیلی بر تعطیلی مدارس استان وجود ندارد زیرا دانش اموزان دارای این اختیار هستند که در مدرسه حضور پیدا نکرده و از طریق مجازی ، آموزش های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.