رهبر معنوی جامعه هندوبرمن با بیان اینکه نمی‌توان عشق و ارادت حضرت امام حسین(ع) را در مرزها محدود کرد، گفت: امام حسین(ع) تنها به یک دین اختصاص ندارد بلکه متعلق به تمام ادیان است.

امام حسین(ع) متعلق به تمام ادیان است

به گزارش قدس آنلاین، شری آچاریا پرامود کریشنام؛ رهبر معنوی جامعه هندوبرمن در وبینار تخصصی «زیبائی‌های اربعین از نگاه ادیان» که با همکاری سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و فدراسیون بین‌المللی خوجه‌های اثنی عشری برگزار شد، با بیان اینکه هیچ چیز در این دنیا دائمی نیست، گفت: چیزی که تاکنون در این دنیا تغییر نکرده عشق و ارادت به امام حسین(ع) است زیرا او یک حقیقت است و حقیقت تغییر ناپذیر است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) حقیقت است و حقیقت خواهد ماند، اظهار کرد: با شهادت امام حسین(ع) راه حقیقت روشن شد و موجب شد نور حقیقت هیچ گاه خاموش نشود.

رهبر معنوی جامعه هندوبرمن با اشاره به اینکه شناخت امام حسین(ع) زبان، نژاد و دین نمی‌شناسد و امام حسین(ع) در قلب تمام دنیا جا دارد، ادامه داد: من یک هندو مذهب هستم؛ من به ایران و سایر کشورهای مسلمان وابستگی ندارم اما به امام حسین(ع) علاقه دارم.

وی با بیان اینکه شالوده دین عشق است و تمام خصوصیات این عشق در امام حسین(ع) تجلی یافته است، گفت: امام حسین(ع) منشا عشق، معرفت و فضیلت است.

پرامود کریشنام، خاطرنشان کرد: کمک کردن و خدمت‌رسانی به مردم مستضعف و عشق و ایمان جزئی از دین است و در تمام ادیان تاکید شده است، امام حسین(ع) برای احیا دین خود جنگید و در این راه پیروز میدان بود زیرا او بود که جاودانه شد.

صحنه کربلا مملو از درس‌های مختلف برای بشریت است

کریستوفر کلوهسی؛ اسقف کاتولیک آفریقای جنوبی و نویسنده چندین کتاب با موضوع حضرت فاطمه(س) نیز در این وبینار با بیان اینکه اگر صلح می‌خواهید باید برای برقراری عدالت تلاش کنید، گفت: افراد دین‌دار همواره در تلاش هستند به این عدالت برسند.

وی گفت: امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) مدل بسیار عالی در برقراری صلح و عدالت هستند؛ زیرا آنان با کمک امدادهای الهی در جنگی بزرگ شرکت کردند و برای برقراری عدالت و صلح جنگیدند.

کلوهسی، افزود: سخنان و خطبه‌های حضرت زینب(س) در کوفه و همچنین در دربار یزید بیانگر دانش او بود و صحنه کربلا مملو از درس‌های مختلف برای بشریت است.

وی ادامه داد: «ما رأیت الا جمیلا» از زیباترین و قوی‌ترین بینش‌ها و از بهترین سخنان نسبت به حادثه عاشورا است و در واقع شاخص‌ترین کلام در واقعه عاشورا در این جمله خلاصه شده است.

اسقف کاتولیک آفریقای جنوبی در ادامه به سخنرانی حضرت زینب(س) بین مردم کوفه اشاره و بیان کرد: حضرت زینب(س) در اولین سخنرانی خود، کلامشان را با حمد خداوند آغاز کردند و سپس به سرزنش قومی پرداختند که نوه پیامبرشان حضرت محمد(ص) را به شهادت رساندند و زمینه را برای اسارت اهل بیت سید الشهدا(ع) فراهم کردند.

وی تصریح کرد: ابن زیاد در مجلسی که به مناسبت پیروزی در واقعه کربلا تشکیل داد و اسرا را به آنجا آورده بود، خطاب به حضرت زینب(س) گفت: «خدای را سپاس که شما را رسوا کرد و آنچه گفته بودید نادرست از کار درآمد»؛ این بانوی بزرگوا نیز در پاسخ به ابن زیاد فرمودند: «خدای را سپاس که ما را از خاندان پیامبر(ص) قرار داد و از پلیدی‌ها پاک است».

کلوهسی بیان کرد: حضرت زینب(س) با این سخنان خود به عنوان نماینده تمامی اهل بیت(ع) جواب کوبنده‌ای به ابن زیاد و یارانش دادند و ضربه مهلکی نیز به آنان وارد کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.