مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: مجتمع آبرسانی برکال دارای ۲۰کیلومتر طول خط وعلاوه بر شهر خلیل آباد بیش از ۵ روستای شهرستان را هم پوشش خواهد داد، که در دهه فجر امسال افتتاح خواهدشد وتا کنون هم بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

مجتمع آبرسانی برکال خلیل آباد دهه فجر به بهره برداری می رسد

 به گزارش قدس آنلاین از خلیل آباد، سید ابراهیم علوی در دیدار با فرماندار خلیل آباد و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  درسالجاری برای منطقه خلیل آباد با توجه به مشکلات  وکمبودهای  آب شرب مصرفی  یک حلقه چاه ایجاد و به مدار آبی شهرستان پیوست که دراین سفر هم مصوب شد عملیات حفر یک حلقه چاه  دیگر آغاز شود که تا ایام روزهای مبارک دهه فجر به اتمام ومورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: درحال حاضر مشکل خاصی برای مشترکین در تامین میزان آب مصرفی آنان درخلیل آباد نداریم ولی با حفر چاه جدید برای چندین سال در این شهرستان مشکل کم  آبی را نخواهیم داشت.

وی نیز به شناسایی افرادی که بصورت غیر مجاز  آبرسانی می کنند، اظهار داشت:  این کار آنان ناخوشایند است وضمن اینکه مخاطرات غیر بهداشتی آبی را برای شهروندان احتمالا در پی دارد، با این افراد برخورد می شود ومردم هم می توانند با تلفن ۱۲۲ این شرکت را مطلع نمایند.

علوی افزود: درحال حاضر هریک تن آب  که بصورت سالم در اختیار مشترکین قرار می گیرد  دولت به مبلغ  حق آب بهاءبه ۴۶۰ تومان در اختیار مشترکین قرار می دهد  لذا با توجه به اینکه این مبلغ در برابر  پروژه های بزرگ این شرکت خیلی ناچیز است، از شهروندان خواست همکاری لازم را با ادارات آب در شهرستانها داشته باشند واز مصرف آب بی رویه جدا خود داری کنند.

مدیر شرکت آبفای استان خراسان رضوی، افزود: تمام  ظرفیت آبی استان  خراسان رضوی بدون وقفه درحال تزریق آب به ۳۷ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و تحویل به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۷۲ شهر و دو هزار و ۴۰۰ روستا در استان پهناور خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان  خراسان رضوی در ۷۲ شهر و ۲ هزار و ۴۰۰ روستای این استان، سه میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک را زیرپوشش خدمات خود دارد، اظهارکرد:  این شرکت به تمام شهرهای استان به جز مشهد خدمت‌رسانی می‌کند.

علوی درادامه  به بحث کرونا اشاره کرد واظهار داشت: در ۵ شهر استان میزان تولید ما از مصرف کمتر است ودر ۱۶ شهر هم در نقطه سر بسر قرار داریم.

وی مصرف اب را در روزهای کرونایی  درابتدا به بیش از ۴۰ درصد بیشتر از مصرف طبیعی استان نام برد که درحال حاضر به ۲۰تا ۲۵ درصد  رسیده که هنوز هم بیشتر از مصرف عادی درسطح استان است.

وی فرهنگ سازی وآموزش را از برنامه های ترویجی این اداره ذکر کرد وگفت:  مصرف خوب وبهینه ما را در ارائه خدمت  به شهروندان  کمک ویاری می کند.

درادامه سفر مدیرعامل آبفای استان به خلیل آباد که معاون آب این شرکت هم حضور داشت، وی به همراه فرماندار ونماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی از پروژه های در دست اجرای این شهرستان در حوزه اب بازدید نمودند.

دکتر ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد هم در حاشیه این بازدید ها بر تامین آب گلخانه ها ومجتمع های گلخانه ای در شهرستان تاکید کرد وخواستار رفع کمبودهای آبی دراین شهرستان شد.

همچنین حجت الاسلام نیک بین، نماینده خلیل آباد، بردسکن وکاشمر وکوهسرخ در مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات آبی روستای مزده که دارای جمعیتی زیاد وقشر زحمت کش در بخش کشاورزی وباغات دارد را امری ضروری نام برد  که مدیرعامل  شرکت آب استان قول مساعد داد، لوله گذاری ورفع مشکلات  آب دراین روستا که با کمبودههایی مواجه است ظرف دو هفته آینده  با همکاری دهیار وشورای اسلامی این روستا برطرف گردد.

دکتر ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد هم در حاشیه این بازدید ها بر تامین آب گلخانه ها ومجتمع های گلخانه ای در شهرستان تاکید کرد وخواستار رفع کمبودهای آبی دراین شهرستان شد.

در ادامه محمد کاظمی، مدیر امور آبفای شهرستان خلیل آباد  نیز گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار مشترک داریم   که در ۱۰سال گذشته هرساله شهروندان با مشکل کم آبی مواجه بوده اند.

وی اظهار داشت: با زدن چاه شماره ۷ درسالجاری که به مدار پیوسته واجرای پروژه ذخیره آب مشکلات کمی کمتر شده ولی می طلبد  با اجرای چاه دیگری ونیز بهره برداری از مجتمع برکال  این مشکلات در شهرستان کمتر شود.

کاظمی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۵ هزار لیتر مخزن ذخیره آب نیاز داریم، گفت: خلیل آباد میزان ذخیره  آبی آن الان ۶هزار لیتر می باشد.

وی اصلاح شبکه های آب در شهر وروستاها را امری ضروری نام برد وخواستار تامین اعتبار اجرای این طرح ها در شهرستان گردید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.