رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شرایط موجود و در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، هموطنان در دهه پایانی ماه صفر و در حد فاصل روزهای اربعین حسینی تا شهادت امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر نکنند.

هموطنان از سفر به مشهد خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر زهرا نهبندانی اظهار کرد:  در آستانه دهه پایانی ماه صفر به مردم اکیدا توصیه می کنیم که با توجه به لغو راهپیمایی اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر، از سفر به خراسان رضوی به ویژه مشهد که از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد خودداری کرده و عزاداری‌ها را در شهر محل سکونت و در صورت امکان در منازل خود از طریق رسانه‌ها برگزار کنند.

وی ادامه داد: دهه پایانی ماه صفر امسال با توجه به این که با موج سرما همراه است و امکان ابتلای به بیماری‌های ویروسی و انتقال‌دهنده زیاد است و هر یک نفر مبتلا می تواند چندین نفر را درگیر ‌‎کند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مردم درخواست می کنیم که ضمن اجتناب از سفر، اگر در محافل منطقه محل سکونت خود حاضر می‌شوند دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را کاملا رعایت کنند.

نهبندانی با اشاره به این که نذری‌های امسال به دلیل شرایط کرونایی باید متفاوت‌تر از سال‌های قبل باشد افزود: از مردم می‌خواهیم که از هرگونه پخت و پز و برپایی سفره و پخش غذای نذری به‌شدت پرهیز کنند و تنها نسبت به پخش مواد غذایی خام و اقلام بهداشتی همچون ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت : با توجه به شرایط بازگشت بیماری کرونا ، پیاده روی زائران اربعین در دهه آخر ماه صفر زمینه انتشار بیماری را افزایش می‌دهد.

دکتر مهدی قلیان افزود: با توجه به شرایط کرونایی در کشور و قرمز شدن وضعیت در تعدادی از شهرهای پر رفت و آمد کشور و روند رو به افزایش بیماران کرونایی در خراسان رضوی و خارج از استان ، شیفتگان اهل بیت (ع) امسال از انجام هر گونه سفر به ویژه به سمت مشهد مقدس خودداری کنند.

وی با اشاره به این که شرایط روستاها نسبت به شهرها از لحاظ ابتلا به کرونا پاک تر است اظهار کرد: اما با پیاده روی زائران  زمینه انتشار بیماری و انتقال آن به هم ولایتی هایشان فراهم می‌شود که این موضوع نیز بسیار نگران کننده است.

او تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی، بهتر است زیارت امام حسین(ع) و سایر ائمه معصومین در محل سکونت خود فرد انجام شود زیرا حفظ سلامت از واجبات است و نباید با انجام مسافرت تهدیدی برای سلامت جسم و جان خود و دیگران فراهم کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.