گام نخست برای ایجاد مکانی با هدف "گردشگری دفاع مقدس" در شهرستان تربت‌حیدریه برداشته شد.

طرح گردشگری دفاع مقدس در تربت‌حیدریه آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه روز سه‌شنبه در دیدار با فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شهرستان در بیان ضرورت راه‌اندازی نخستین اقامتگاه بومگردی کشور با محوریت گردشگری دفاع مقدس در تربت‌حیدریه گفت: این شاخه خاص و نوین گردشگری زمینه آشنایی نسل جوان و نوجوان را با ایثارگری‌ها و رشادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس فراهم می‌کند.
علی محمدی با بیان اینکه در نخستین اقدام برای تحقق این مهم، اقامتگاه بومگردی صنوبر برای تبدیل به مرکز فرهنگی و گردشگری دفاع مقدس انتخاب شده است افزود: روستای صنوبر با بیش‌از دو هزار نفر جمعیت که به نگین سرسبز تربت‌حیدریه مشهور است در ۱۲ کیلومتری شمال‌ غربی بخش مرکزی این شهرستان واقع است و این روستای گردشگری علاوه بر جذابیت‌های منحصر به فرد طبیعی و گردشگری از جمله نقاطی محسوب می‌شود که شهدای بسیار تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده ‌است.
وی ادامه داد: بر این اساس تبدیل اقامتگاه بومگردی به مکانی با محوریت گردشگری دفاع‌ مقدس نه تنها به توسعه و تنوع گردشگری کمک می‌کند بلکه با گسترش این شاخه خاص، علاوه بر اشتغالزایی پایدار، منافع اقتصادی نیز برای اهالی منطقه به همراه دارد.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه نیز در این نشست بر اهمیت و تاثیر گردشگری و صنایع ‌دستی در اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: این حوزه بهترین فرصت برای تسریع در رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.
سرهنگ دوم پاسدار احمد ناصری ‌موحد افزود: از سوی دیگر به علت وجود بیش از ۲ هزار رزمنده و دلاورمرد دوران دفاع مقدس در تربت‌حیدریه، بهترین ظرفیت برای استفاده از ذخیره‌های انقلاب و آشنایی نسل جدید با رشادت‌های آنان در هشت سال جنگ تحمیلی، از طریق ایجاد و راه‌اندازی موزه‌ها و گردشگری دفاع مقدس میسر است.
وی ادامه داد: با توسعه صنعت گردشگری دفاع ‌مقدس، ضمن ایجاد بازار کار و تولید ثروت، می‌توان زمینه آشنایی نسل جوان را با شیوه زندگی شهدا، واکاوی علل آغاز جنگ و ثمرات معنوی آن بیشتر آشنا کرد و شاهد همگرایی و هم‌افزایی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری با فرهنگ دلاوری، مردانگی، استقامت، رشادت و شهادت بود.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه تربت‌حیدریه با بیان اینکه این نهاد از سالها پیش راه‌اندازی کاروان راهیان ‌نور را در دستور کار خود داشته و به صورت متمرکز در نقاط غرب و جنوب غربی کشور به آن پرداخته ‌است گفت: با این حال معتقدیم مفاهیم و ارزش‌های دفاع ‌مقدس نباید به یک نقطه جغرافیایی خاص محدود شود.
وی افزود: در همین راستا از ایده گنجاندن گردشگری دفاع مقدس در کنار دیگر موضوعات گردشگری در شهرهای مختلف کشور و به ویژه در قالب ایجاد موزه دفاع‌ مقدس و گردشگری دفاع مقدس استقبال می‌کنیم.

سرهنگ ناصری ‌موحد ادامه داد: بسیجیان، ارتشیان و سپاهیان رزمنده علاوه بر اینکه می‌توانند اسباب و لوازم برجای مانده از دوران جنگ تحمیلی را به نمایش بگذارند، می‌توانند خاطرات تلخ و شیرین خود را نیز از زوایای مختلف آن دوران پرفراز و نشیب در قالب روایت‌های جذاب برای گردشگران تشریح کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.