در حالی که خروج ترامپ از بیمارستان قیمت طلا در بازارهای جهانی را دستخوش کاهش کرد اما کاهش ارزش دلار ، مانع از کاهش بیشتر قیمت ها در بازار طلا شد.

صرافان درباره آینده قیمت سکه و طلا چه می‌گویند؟

به گزارش قدس آنلاین، هر چند نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر وضعیت دلار محدود شد اما در ایران همپای رشد قیمت ارز ، بهای طلا نیز در بازارهای جهانی افزایش یافت . 

هر چند قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی بیش از ۱۰ دلار را تجربه کرد اما در نهایت بالاتر از ۱۹۰۰ دلار باقی ماند . همواره در دوره‌های تنش ، سرمایه گذاران حضور در بازارهای امن تر نظیر طلا را به حضور در بازار سرمایه ترجیح می دهند از این رو ریزش قیمت ها در بازارهای سرمایه و نفت ، با افزایش نرخ طلا همراه می شود . آشکار شدن نشانه های بهبود رییس جمهور آمریکا اما وضعیت را دربازار طلا تغییر داد . 

 کاهش قیمت طلا دربازارهای جهانی تاثیر چندانی بر بهای سکه و طلا در بازارهای داخلی نداشت و افزایش نرخ دلار در بازار داخلی تاثیر کاهش نرخ طلا در بازارهای جهانی را خنثی کرد . 

 قیمت سکه دیروز در پایان ساعت معاملات در محدوده ۱۴ میلیون و دویست هزار تومان بود اما امروز به حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید تا رشد قابل توجه یک میلیون تومانی را در بازه کوتاه زمانی ثبت نماید . 

 بر این اساس بهای هر گرم طلا نیز تحت تاثیر رشد قیمت ها ۲۷ هزار تومان در هر گرم افزایش یافت و به رقم یک میلیون و ۳۶۵ هزار تومان رسید . صرافان می گویند آینده قیمت طلا و سکه بیش از انکه تحت تاثیر نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی باشد تحت تاثیر رشد قیمت دلار در بازار داخلی است . افزایش قیمت دلار البته حباب سکه را نیز افزایش داده است به طوری که هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در حال حاضر حبابی برابر با یک میلیون و ۲۷۷ هزار تومان را دارد . صرافان می گویند تنها کاهش بیش از ۵۰ دلاری قیمت طلا در بازار جهانی می تواند کمی وضعیت را در بازار طلای ایران تغییر دهد چرا که رشد تقاضا و چسبندگی بالای قیمت ها مانع از ان می شود که کاهش قیمت همپای نوسانات نرخ در بازارهای جهانی باشد. 

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.