گیلان -معاون علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک در همه جا، افزود: استفاده از ماسک فقط مخصوص بیماران نیست و حتی افرادی که احساس سلامت کامل دارند، باید از ماسک استفاده کنند.

ماسک؛ شرط عبور از موج سوم/ در فضاهای باز و بسته ماسک بزنید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ،دکتر آبتین حیدرزاده ،با بیان اینکه طی چند روز گذشته آرام آرام تعداد بیماران کرونایی استان گیلان در حال افزایش است، اظهار کرد: بیش از ۳۳۰ نفر در سطح بیمارستان های استان بستری هستند که در هفته گذشته به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده بود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک در همه مکان ها، افزود: همه افراد چه در فضاهای بسته و چه در فضاهای باز باید ماسک بزنند.

حیدرزاده، با بیان اینکه درصد استفاده مردم از ماسک باید به بالای ۸۵ درصد برسد، خاطرنشان کرد: شرط اینکه از موج سوم کرونا عبور کنیم، ماسک زدن همگان است؛ در غیر این صورت به شدت درگیر بیماری و افزایش مرگ و میر ناشی از افزایش تعداد مبتلایان خواهیم شد.

وی از بستری شدن ۵۵ بیماری کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در گیلان خبر داد و اضافه کرد: از همه ایرانی هایی که قصد سفر به شمال را دارند می خواهیم سفر خود را به تعویق بیاندازند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مسافران با آمدنشان هم جان خودشان و هم جان هم استانی های ما را به خطر می اندازند، یادآور شد: ثابت شده که انتقال بیماری کرونا در تجمعات بیشتر رخ می دهد. همچنین مبادله کالا و پول نیز می تواند عامل جدی در انتقال بیماری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.