مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی از نصب پیشرفته‌ترین سامانه تشخیص دید افقی در راستای باند پروازی با عنوان آر. وی. آر در این فرودگاه خبر داد.

پیشرفته‌ترین سامانه دید افقی پروازی در فرودگاه مشهد نصب شد

به گزارش قدس آنلاین، محسن عراقی زاده  اظهار کرد: یکی از پارامترهای مهم و تأثیرگذار در فرودگاه، میزان دید در راستای باند پروازی است و هر نشست و برخاست هواپیما بر روی باند تابع آن است.
وی ادامه داد: کاربرد اصلی سامانه مزبور این است که در هوای مه آلود و دید افقی پایین، نشست و برخاست پروازهای فرودگاه با اطمینان بیشتر و راحت تر انجام می شود.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت:  این اقدام با پیگیریهای فراوان اداره کل هواشناسی خراسان رضوی و حمایت ریاست سازمان هواشناسی کشور انجام شده است.
عراقی زاده افزود: مجهز شدن فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به این سامانه با توجه به تعداد زیاد پروازهای داخلی و خارجی و با هدف افزایش ایمنی پروازها از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی اضافه کرد: سامانه آر. وی. آر مدل ال.تی ۳۱ که از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیاست پس از گذراندن دوره آزمایشی به تازگی در فرودگاه مشهد مورد بهره برداری قرار گرفت. 
او از ویژگی ها و مزایای این سامانه را داشتن پیشرفته ترین منبع نور سفید، کالیبراسیون اتوماتیک، جبران خطای ناشی از آلودگی پنجره سنسور و دارای باتری پشتیبان داخلی و  منطبق با الزامات آی.سی.ای. او (سازمان جهانی هواپیمایی) و دبلیو.ام. او (سازمان جهانی هواشناسی) عنوان کرد.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بعد از تهران پرترافیک ترین فرودگاه کشور به شمار می رود به طوری که روزانه بین ۲۴۰ تا ۳۰۰ پرواز در این فرودگاه انجام می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.