رییس نهضت سوادآموزی استان خراسان رضوی گفت: نرخ باسوادی در این استان به ۹۸ درصد رسیده است و امیدواریم در آمارگیری سال ۱۴۰۰ از مرز ۹۸.۵ درصد عبور کرده باشیم.

۹۸ درصد جمعیت استان خراسان رضوی باسواد هستند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی اسدی در حاشیه جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان کاشمر  افزود:بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ در گروه‌های ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۴ درصد جمعیت کشور باسواد بودند و خراسان رضوی نیز در این سال با ۹۶.۱ بالاتر از میانگین کشوری قرار داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به این که نام ایران در لیست سازمان یونسکو به عنوان کشور دارای بی‌سواد ثبت شده به همین جهت باید وضعیت سواد را تا سال ۲۰۲۰ به حدنصاب قابل قبولی برسانیم.

رییس نهضت سوادآموزی استان خراسان رضوی گفت:کلیات آموزش بزرگسالان در مقاطع متوسطه اول و دوم در شورای عالی آموزش‌ و پرورش به تائید رسیده است و امیدواریم آئین‌نامه آن تا پایان سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ فراهم شود و از سال ۱۴۰۰ آموزش سواد مقاطع بالادستی را آغاز کنیم.

اسدی افزود:  از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون حدود چهار درصد بر آمار باسوادان افزوده شده و این عدد قابل توجهی است. 

وی مراکز یادگیری و یاددهی را نقطه وصل حاکمیت با مردم دانست و گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون توانستیم از ۵ مرکز یاددهی به ۱۰۶ مرکز یاددهی برسیم و تلاش می شود تا پایان امسال به این تعداد به ۱۱۲ مرکز برسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.