عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: در صورت تصویب طرح جدید بنزین با محوریت اختصاص سهمیه از خودرو به خانوار، طرح بنزینی دولت در سال ۹۸ وتو خواهد شد.

وتوی طرح بنزینی سال ۹۸دولت /بررسی  اختصاص سهمیه بنزین از خودرو به خانوار  در مجلس

بهروز محبی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:  از طرح جدید بنزین در مجلس استقبال چندانی صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: بر مبنای این طرح که توسط تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده  و به دنبال این است که اختصاص بنزین از خودرو به خانوار تغییر پیدا کند ، روزانه به هر فرد ایرانی ساکن در داخل کشور  ۱لیتر بنزین با قیمت ۱۰۰۰تومان در حساب یارانه ای که دریافت می کنند شارژ می شود و در پایان ماه اگر فردی این بنزین را استفاده نکرده باشد دولت به نرخ سوخت در خاورمیانه ، مبلغ آن را برای تعداد لیترهای باقی مانده به حساب فرد واریز و بنزین را از حساب فرد خارج می کند.

نماینده سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و ششتمد در مجلس یازدهم افزود: این طرح هنوز به کمیسیون های تخصصی مجلس نظیر انرژی و  برنامه و بودجه ارسال نشده است تا مورد بررسی دقیق قرار بگیرد اما تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقد هستند این طرح کارآیی لازم را ندارد و از پختگی کافی برخوردار نیست .

وی ادامه داد: در صورتی که این طرح در مجلس به تصویب نمایندگان برسد طرح بنزینی دولت در سال قبل وتو خواهد شد و مبنای اختصاص سهمیه  بنزین به مردم ایران قرار خواهد گرفت .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره این طرح سوالات و ابهامات زیادی وجود دارد که نیاز به بررسی دقیق تر آن می باشد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.