مراسم آغاز عملیات ساخت بزرگ‌ترین بوستان حاشیه شهر مشهد روز گذشته در شهرک شهید رجایی برگزار شد.

مشهد فقط «فرودگاه» تا «حرم» نیست...

هاشم رسائی‌فر/

در این مراسم که با حضور تعدادی از نمایندگان فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس شورای اسلامی، مدیران استانداری خراسان رضوی، اعضای شورای شهر و شهردار مشهد برگزار شد، عملیات اجرایی بوستان شهید رجایی با وسعت 5 هکتار در یکی از محلات محروم و حاشیه شهر مشهد آغاز شد.

شهردار مشهد در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به مناطق محروم و حاشیه شهر گفت: پروژه بوستان 5 هکتاری شهید رجایی قرار است در مدت 180 روز آماده بهره‌برداری شود.

کلایی افزود: با توجه به تراکم جمعیتی بالایی که در این منطقه از شهر مشهد وجود دارد و این موضوع بر روند اجرایی کار تأثیر خواهد گذاشت امیدواریم این بوستان تا نوروز آماده بهره‌برداری شود و خواسته بیش از 30 سال مردم محروم این منطقه به ثمر برسد و در این محل بوستانی خانوادگی که کتابخانه‌ای عمومی نیز در دل خود خواهد داشت ساخته شود.

وی با اشاره به حمایت و همراهی آستان قدس رضوی در موضوع محرومیت‌زدایی و توجه به مسائل حاشیه شهر مشهد گفت: آستان قدس رضوی با توجه به نگاه مثبتی که تولیت محترم به موضوع رسیدگی به حاشیه شهر دارند به کمک ما آمده که امیدواریم این همراهی و همدلی عقب‌ماندگی‌هایی که در حوزه وجود دارد را جبران کند. در حال حاضر تعامل خوبی بین آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد در این زمینه وجود دارد که ساخت این بوستان نیز نمونه بارزی از این تعامل و همراهی است. بدون تردید برنده این تعامل و همکاری مردم شریف مشهد و به خصوص حاشیه‌نشینان خواهند بود.

رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برنامه‌های زیادی برای حاشیه شهرهای بزرگ وجود دارد که مجلس پیگیر آن‌ها خواهد بود و مشهد یکی از همین شهرهاست که حاشیه‌نشینان زیادی دارد. حتماً تعداد قابل ملاحظه‌ای از مسئولان کشور به مشهد مسافرت کردند که تنها مسیر فرودگاه تا حرم مطهر و اطراف آن را که هتل‌ها و اقامتگاه‌های چندستاره‌ای در آن واقع است را همیشه دیدند و شاید ندانند در حاشیه این شهر چه خبر است.

احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه ادامه داد: مسئولان می‌توانند با روحیه جهادی و انقلابی به اقشار محروم مناطقی از جمله مردم حاشیه شهر مشهد کمک کنند و مردم نیز امیدوارند با اقدام و اخلاص مسئولان از پیچ‌های سخت عبور کنند که مراسم امروز یکی از همین اقدام‌هاست. اینکه آستان قدس رضوی کمک کند و شهرداری همت نماید تا پروژه‌های اینچنینی به ثمر بنشیند اقدامی قابل قدردانی است که چنین برنامه‌هایی قطعاً می‌تواند در حاشیه شهر به محرومیت‌زادیی کمک کند.

علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به مزیت‌های طرح‌هایی از این دست برای مردم مناطق حاشیه‌نشین شهر مشهد گفت: در شهری مثل شهر مشهد که بیش از یک میلیون حاشیه‌نشین دارد اجرای پروژه‌های اینچنینی می‌تواند به محرومیت‌زدایی حاشیه‌نشینان کمک کند.

وی همچنین اظهار کرد: طرح مکمل پروژه بوستان شهید رجایی طرحی اشتغال‌زا برای مردم این منطقه است که امیدواریم به زودی این طرح نیز به مرحله عملیاتی برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.