سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: استفاده از ماسک توسط مردم این استان طی یک ماه گذشته از ۸۲ درصد به ۵۶ درصد کاهش یافته که به هیچ وجه قابل قبول نیست و افزایش نظارت و برخورد با رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی را در پی خواهد داشت.

کاهش استفاده از ماسک پذیرفتنی نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری در نشست شورای اداری استان با اشاره به تلاش کادر پزشکی طی هشت ماه گذشته افزود: کادر درمان از مردم استان انتظار دارند پروتکلهای بهداشتی را بیش از گذشته رعایت نموده و استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دستها را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: اینکه ۶۲ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان زدن ماسک و اجرای پروتکلهای بهداشتی را رعایت می‌کنند، پذیرفتنی نیست، همه دستگاه‌های اجرایی باید ۱۰۰ درصد موارد بهداشتی در زمینه مقابله با کرونا را رعایت کنند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: ادارات باید در رعایت پروتکلهای بهداشتی الگو باشند، ستاد ملی مقابله با کرونا برخورد با کارکنانی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند تا مرحله انفصال از خدمت، تصویب کرده است و در نشست بعدی شورای اداری از مدیران دستگاه‌های اجرایی که این موارد را رعایت کرده باشند، قدردانی شده و خاطیان نیز معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط اصناف و مشاغل مختلف نیز افزود: صاحبان صنوف از ورود افرادی که ماسک نمی‌زنند و پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به اماکن عمومی، مجتمع‌ های تجاری و واحدهای صنفی خودداری کنند.

جعفری ادامه داد: در فصل پاییز علاوه بر شیوع کرونا، شیوع بیماری آنفلوآنزا را داریم و اولویت مصرف واکسن این بیماری افراد در معرض آسیب مانند سالمندان، کودکان و زنان باردار است.

وی همچنین با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: اجرای برنامه‌های این مناسبت توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تا پایان سال ادامه خواهد داشت لذا از نهادهای مختلف درخواست می‌شود در اجرای این برنامه‌ها همکاری کنند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با تاکید بر تسریع در ساخت سالن دیجیتالی و افتتاح آن طی دهه فجر امسال افزود: با توجه به حمایتهایی که از این طرح شده است باید همه بخشهای این سالن بهمن ماه آماده بهره‌برداری شود که بتوان خدمات فناورانه منطبق بر پیشرفت روز به شرکتهای مختلف ارایه داد.

وی همچنین هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و ادامه داد: برنامه‌های این هفته به دلیل تقارن آن با ایام سوگواری دهه پایانی صفر به ۲۷ مهرماه موکول شده است.

جعفری با گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر هم گفت: هم اینک ۲۷ درصد از جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند و سالانه یک تا دو درصد از جمعیت روستاها کاسته می‌شود، از این رو تداوم اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی که مبتنی بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب است با تمرکز بر محوریت توسعه روستاها جزو اولویتهای استان خواهد بود.

وی افزود: صرفه جویی در هزینه و انضباط مالی نیز باید در اولویت قرار گیرد، عدم جذب بودجه تخصیصی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی هم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

سرپرست استانداری خراسان رضوی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست، به حاشیه‌ها، اختلافات احتمالی و شایعات توجهی نکنند و در ایام باقیمانده از دولت فعلی بیشتر از سه سال گذشته در قالب نهضت خدمت رسانی به مردم، تلاش نمایند و تلاشهای خود و اقداماتی که مغفول مانده را به اطلاع رسانه‌ها برسانند.

وی شیوه‌نامه مربوط به برگزاری مراسم عزاداری در دهه پایانی ماه صفر را که با در نظر گرفتن شیوع کرونا تنظیم شده است بسیار مناسب دانست و اظهار امیدواری کرد با رعایت این شیوه نامه از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شاهد کمترین آسیب به سلامت عزاداران در این ایام باشیم.

جعفری ادامه داد: طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا هر نوع سفر به خراسان رضوی و مشهد به صورت پیاده یا با ناوگان حمل و نقل بین شهری در ایام پایانی ماه صفر ممنوع است.

وی با اشاره به سال "جهش تولید"، تحقق این شعار را فقط مربوط به حوزه اقتصادی ندانست و گفت: جهش تولید باید در همه بخشهای فرهنگی، اجتماعی و کارآفرینی رخ دهد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی افزود: برخی موارد بخشنامه‌ها را می‌توان جابه‌جا نمود یا به نفع تولیدکننده تفسیر کرد تا بسیاری از مشکلات حل شود لذا باید رفع این محدودیتها در اولویت کار مسوولان قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری ادامه داد: تاکنون ۱۳۱ فرآیند برای برگزاری این انتخابات در خراسان رضوی تعریف شده که لازم است بستر اجرای آنها توسط اعضای ستاد انتخابات استان با کمک مدیران دستگاه‌های اجرایی فراهم شود.

جعفری موقعیت شناسی و زمان شناسی از سوی مدیران در شرایط خاص کنونی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امید است با توجه به آغاز سردی هوا پیش‌بینی‌های لازم در خصوص تامین منابع انرژی و سوخت مردم استان انجام شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.