مشاور وزیر و مسئول شبکه "شاد" وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه "۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار دانش‌آموز از شبکه شاد استفاده می‌کنند" از عدم دسترسی ۳.۵ میلیون دانش آموز به شبکه شاد خبر داد.

نسخه جدید شبکه "شاد" به‌زودی منتشر می‌شود/ وزارت صمت مسئول تأمین تجهیزات موردنیاز دانش‌آموزان است

قدس آنلاین؛ حسن الحسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت برنامه شاد اظهار داشت: شبکه شاد یکی از مهمترین دستاوردهای کشور است و هیچ کدام از کشورهای منطقه از این مهم برخوردار نیستند؛ در این راستای ایران از بزرگترین اپراتور خاورمیانه برخوردار است که به لحاظ زیرساختی از شبکه شاد پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون سواد رسانه کشور بین یک شکاف دیجیتالی کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته قرار گرفته و در این راستا می‌توان سواد رسانه دانش آموزان و معلمان را افزایش داد و دستاوردهای خوبی به دست آورد؛ یکی از فعالیت های مهم در کشور ارتقای سواد فناورانه است.

مسئول برنامه شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در شورای عالی فضای مجازی زیرساخت شبکه شاد به عنوان زیرساخت‌های مهم و حیاتی شناخته شده و امنیت زیرساخت آن در راستای حمله هکرها حفظ شده و خوشبختانه پهنای باند در شبکه شاد از ۸ گیگابایت به ۲۷۰ گیگابایت رسیده و ۵۰۰ هزار کلاس به صورت زنده در شبکه شاد درحال برگزاری است که این مهم نشان‌دهنده افزایش رشد پهنای باند این شبکه است.

الحسینی بیان کرد: زمانی که اصول آموزش تعاملی را اجرا کنیم استفاده از شبکه شاد کامل می شود و در این صورت در راستای تعلیم و تربیت موفق می‌شویم و در راستای زیرساخت‌ها با تعامل و همکاری سه‌جانبه آموزش و پرورش، شورای عالی فضای مجازی و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال تلاش هستیم تا اشکال های شبکه شاد کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: در کلاس‌های آنلاین به‌صورت خودکار هر ۷ دقیقه یکبار حضور دانش‌آموزان ثبت و به معلم اعلام می‌شود و معلمان می‌توانند با تعیین برنامه کلاسی با مراجعه به لیست کلاس‌ها از حضور دانش آموزان اطلاع پیدا کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کمبود آموزش‌های کاربران یکی از مشکلات موجود شبکه شاد است و در این راستا به هر اندازه آموزش کاربران نسبت به شبکه شاد افزایش پیدا کند؛ این مهم منجر به ارتقای سطح کاربری می‌شود و از هفته آینده آموزش های لازم و عملیاتی کاربران در تمام کشور در شبکه شاد آغاز می‌شود.

الحسینی تصریح کرد: از ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز حدود ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار دانش آموز در شبکه شاد شناسایی شده‌اند و ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر فعال هستند؛ در هفته بیش از ۵ ساعت در شبکه شاد فعالیت دارند.

مسئول برنامه شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: هزینه اینترنت در شبکه شاد برای معلمان و دانش آموزان رایگان است و نباید هیچ هزینه‌ای برای کاربران ایجاد شود و این مهم از دستور رئیس‌جمهور و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات است و درصورت هرگونه شکایت در این راستا افراد می‌توانند با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.

الحسینی بیان کرد: هم اکنون ۳ میلیون و ۵۰۰ دانش آموز به سیستم دریافت‌کننده هوشمند دسترسی ندارند و متأسفانه نمی‌توانند جزو کاربران شبکه شاد باشند؛ وزارت آموزش و پرورش در آموزش ترکیبی اعم از بسته‌های آموزشی، کتاب و شبکه‌های آموزشی تلویزیون اقدامات مناسبی را انجام داده تا دانش‌آموزان از تحصیل محروم نمانند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبکه شاد تنها در تلفن‌های همراه هوشمند دارای نسخه اندروید چهار بالا قابلیت نصب دارد اما نسخه جدید این شبکه بر پایه وب به‌زودی آماده می‌شود و این برنامه در تمام گوشی‌ها قابلیت دسترسی دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: در شبکه شاد نظارت‌ها به صورت جدی‌تر و دقیق‌تر و سنجش‌ها در امر آموزش در مقایسه با کشور نیز انجام می‌شود؛ درحالی در سیستم سنتی نظارت در امر آموزش ناقص بوده است.

الحسینی خاطرنشان کرد: واردات لوازم مورد نیاز برای آموزش دانش آموزان اعم از تبلت، گوشی و غیره به‌خاطر نوسانات ارزی کمتر انجام می‌شود. تأمین تجهیزات موردنیاز دانش‌آموزان بر عهده وزارت صمت است که این تجهیزات را وارد یا تولید کند و در این راستا جلساتی با کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت صمت و دفتر ریاست جمهوری برگزار شده و پیگیری‌های لازم درحال انجام است. استان مرکزی در راستای استفاده از شبکه شاد در رتبه چهارم استان‌های کشور قرار گرفته که رتبه قابل قبولی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.