«آرمن سارگسیان»، رئیس‌جمهور ارمنستان گفته از هر گونه طرحی که منجر به اجرای آتش‌بس در منطقه «قره باغ کوهستانی» شود استقبال می‌کند.

ارمنستان: از هر طرح آتش‌بسی استقبال می‌کنیم

قدس آنلاین: سارگسیان در مصاحبه با خبرگزاری تاس در این خصوص گفت: «ما از هر ایده‌ای که منجر به آتش بس شود استقبال می‌کنیم، از جمله سفر اعضای شورای پارلمان کشورهای عضو گروه مینسک به استپاناکرت. اما این طرح باید توسط اعضای مشترک [این گروه] پیشنهاد شود.»

رئیس‌جمهور ارمنستان همچنین تأکید کرد که اعضای مشترک گروه مینسک تأثیر بسیاری بر روند مذاکرات به منظور آتش‌بس خواهند داشت.

وی افزود روسیه اولین کشور در لیست این گروه است، زیرا روابط خوبی را با طرف‌های درگیر در منطقه قره باغ کوهستانی دارد.

گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به منظور میانجی‌گری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل و فصل مناقشات بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال ۱۹۹۲ تشکیل شد. 

روسیه، فرانسه، آمریکا رؤسای مشترک این گروه هستند.تاکنون تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب این گروه بی‌نتیجه بوده است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف این منطقه مورد مناقشه و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند.

دور جدید درگیری‌های نظامی در منطقه قره‌باغ از ۱۰ روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهرها کشیده شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.