مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری 33 ویژه‌برنامه علمی‌پژوهشی در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

33 ویژه‌برنامه علمی‌پژوهشی از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی با تشریح ویژه‌برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده در دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ویژه‌برنامه‌های این ایام در 3  محور کرسی علمی‌ترویجی، وبینار و نشست‌های تخصصی و رسانه‌ای برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: 11 کرسی علمی‌ترویجی، 9 وبینار و نشست تخصصی و تولید 13 محصول فرهنگی و نیز حضور فعال در رسانه‌ها نظیر برنامه‌های ویژه رادیویی از برنامه‌های محوری بنیاد پژوهش‌های اسلامی در این ایام است.
این مقام مسئول اظهار کرد: «امام در قرآن»، «فرجام آفتاب» و «انعکاس آموزه امامت و ولایت در عیون اخبار الرضا(ع)» از عناوین کرسی‌های ترویجی است که با حضور استادان حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام مرویان حسینی در ادامه، به برگزاری وبینارها و نشست‌های تخصصی در این ایام اشاره کرد و افزود: «آیین پیاده‌روی در دین مسیحیت و مقایسه آن با پیاده رضوی»، «تاریخ و تشکیلات آستان قدس رضوی»، «تحلیل و بررسی مداخل دانشنامه کربلا» و «در سوگ خورشید، بررسی مداخل مربوط به شهادت امام رضا(ع) در دایرةالمعارف بزرگ آستان قدس رضوی»، «سیره نبوی در نگاه علوی» نیز برخی عناوین وبینارها و نشست‌های تخصصی ویژه دهه پایانی ماه صفر است.
وی هم‌چنین بخش رسانه را از دیگر محورهای اجرایی برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر در بنیاد ذکر کرد و گفت: «بازتاب نهضت عاشورا و نقش آن در تمدن نوین اسلامی»، «مقام شهید در قرآن»، «شهادت و قیامت»، «امام حسین(ع) در کلام امام رضا(ع)»، «نقش وقف در تمدن نوین اسلامی» و «سیره رضوی در عزاداری» از دیگر برنامه‌های این بخش است که در قالب مصاحبه و یادداشت، با همکاری جمعی از پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی اجرا می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.