نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ما در این فراز زیارت اربعین که در نسبت به جریان مقابله کننده اباعبدالله معرفت شناسی پیدا می‌کنیم یک خاصیت دیگرش این است که حلال‌های را می‌شناسیم و هدف و تکلیف خود را کاملا می‌شناسیم.

 در زیارت اربعین تکلیف خود را می‌شناسیم

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، پیش‌ازظهر امروز در مراسم اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: سه عنصر در زیارت اربعین معرفی شده، اول عنصر مبارزه، دوم عنصر دوم شناخت اباعبدالله و عنصر سوم هم خود سیدالشهدا است که در کیفیت مقاومتی که در مبارزه با عنصر دوم و در مقام تحقق عنصر اول که انگیزه حرکت اول بود که انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه گفت: ما در این فراز زیارت اربعین که در نسبت به جریان مقابله کننده اباعبدالله معرفت شناسی پیدا می‌کنیم یک خاصیت دیگرش این است که حلال‌های را می‌شناسیم و هدف و تکلیف خود را کاملا می‌شناسیم.

وی ادامه داد: مبارزه اباعبدالله فقط با حاکمیت بنی امیه و جریان غصب خلافت نبود و اصل حرکت و قیام یک جامعه هدف داشت که آن امت اسلام بود و هنگامی که امت به عنصری ناپاک مانند یزید دچار شد به دلیل وضعیت خاصی بود که امت پیدا کرده بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مطرح کرد: تمام زمان‌ها یزید و عمرسعد دارد و اینکه در یک. زمان یزید پیدا می‌شود علت اصلی آن یزید نیست چرا که همیشه می‌خواهند قدرت یابند و آنچه باعث می‌شود یزیدها حکومت پیدا کنند، جهالت و ضلالت است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: انگیزه اصلی اباعبدالله مقابله با این جهالت و ضلالت بود و این جهالت دو جریان را به وجود می‌آورد که جریان اول، استکباری است که می‌خواهد بر منافع مردم سوار شود و جریان دوم، توده شهوت‌ران و شکم‌پرست است که نیروی جریان اول قرار می‌گیرد و جریان دوم را در این زیارت معرفی می‌کند که با امام جنگیدند با او مقابله کردند و هجوم آوردند و دنیا آنها را فریب داده بود که فکر میکردند تمام دنیا همین شهوت‌رانی و لذت است.

وی بیان کرد: کسانی که نصیب‌شان از زندگی انسانی را به یک چیز پستی فروختند و زندگی ابدی و دائمی خود را با قیمت ناچیز معامله کردند و محاسبه نکردند که سهم انسان از زندگی این است که در سعادت باشد و زندگی رستگارانه‌ای را برای خودش تهیه کند و زندگی انسانی را به یک چیز بی‌ارزش فروختند تا در چراگاه دنیا بچرند و شهوت رانی کنند و در پریشانی و عذاب تا ابد بمانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه این‌ها یک جریان بودند که اصل آنها اطاعت از یک جریان دیگر بود، اظهار کرد: جریان اصلی که از جهالت مردم استفاده می‌کرد و توده نادان را استخدام کرده بود، اهل شقاق و نفاق بودند که نفاق را انتشار می‌دادند و خود را دلسوز مردم نشان میدادند و در وضعیت خشن با مردم برخورد می‌کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه این جریان مردم را از هم جدا می‌کردند که بر آنها تسلط پیدا کنند و اصل جریان استکباری بودند، تشریح کرد: آنها که در حیرت جهالت بودند و در استخدام این‌ها درآمدند کسانی بودند که زندگی دائمی را فراموش کردند و دنیا آنها را فریب داد و در مقابل سیدالشهدا فرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان در مقابل سیدالشهدا جریانی که وجود داشت که اما قیام کرد که مردم را آن نجات دهد جهالت مردم نسبت به زندگی بود، متذکر شد: زیارت اربعین تعیین کننده ملاک و معیارهای زندگی اجتماعی امروز ما است که وابسته به امام حسین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در زندگی ما یک جریان استکبار جهانی  به عنوان یک جریان فرصت‌طلب وجود دارد که مومنین را از هم جدا می‌کنند و به جان هم می‌اندازند و اهل شقاق و نفاق هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: آن چه مردم را فریب می‌دهد و بستر قدرت شیطانی می‌کند، جهالت است که مردم ندانند زندگی چیست و آن را در لذت و شهوت بدانند که اگر اسیر شکم و شهوت شدند به سرعت تصاحب می‌شوند.

وی مطرح کرد: اگر بنا شد مردم به حالی درآیند که به تعبیر امام صادق نفهمیدند برای چه زندگی می‌کنند و از همه چیز چشم پوشیدند این مردم در جهالت و ضلالت هستند و سوژه سلطه جریان استکباری و اهل شقاوت خواهند شد و این زیارت، واقعیت را برای امروز ما روشن می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه کسانی که در خط امام حسین کار می‌کنند باید تا جایی مبارزه کنند که خود امام حسین (ع) مبارزه کرد و «بذل مهجه» کردند، افزود: بذل مهجه دو معنا دارد که یکی اینکه خون نهانی در کبد است و این خون که برای روز مبادا وجود دارد، و معنای دوم به آن خونی محجه می‌گویند که داخل عضله قلب است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: حضرت اباعبدالله برای نجات مردم از جهالت بذل مهجه کرد و حتی خون بسته داخل جگرش را داد و این نشان می‌دهد که ما باید تا این مرحله در بیدارسازی و روشنگری مردم جامعه و حتی جهان بایستیم و مقاومت کنیم و با دو دسته شقاق و نفاق و انسان‌های دنیاپرستی که عامل آن شدند بجنگیم و بذل محجه کنیم.

وی اشاره کرد: معمولا خاطره روز شهادت کسی را به عنوان یادبود عنوان می‌کنند و معمولا فقط در سال اول می‌گیرند ولی ما هر سال برای امام حسین (ع) چهلم می‌گیریم و امروز تمام حجم جریان فیزیکی حرکت امام از شهادت و اسارت فراموش نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز عزیزان اباعبدالله به سرزمین کربلا پیروزمندانه بازگشتند که تمام مقاتل نوشتند در اربعین اول در روز اول ماه صفر بود، عنوان کرد: سیدالشهدا یک لشکر ۸۴ نفره از زن آبستن و دختربچه سه ساله درست کردند که بعد از شهادت حضرت رفتند و دشمن را شکست دادند که شام را زیر و رو کرده و دشمن را مفتضح و جزبره دشمن را از او گرفتند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.