همزمان با سرد شدن هوا در مشهد مقدس و حضور زائران در ایام اربعین در بارگاه امام رضا(ع)، درب‌های رواق امام خمینی به روی زائران امام رضا (ع) گشوده شد.

درب‌های رواق امام خمینی به روی زائران حرم امام رضا(ع) باز شد

به گزارش قدس آنلاین،   امروز مصادف با روز اربعین امام حسین علیه‌السلام است؛ امروز بارگاه منوّر امام رضا علیه‌السلام حال و هوای اربعینی به خود گرفت، خیل عظیم زائران امام رضا علیه‌السلام در صحن‌های مختلف و حتی خیابان‌های اطراف حرم به اقامۀ نماز ظهر روز اربعین پرداختند و صحنۀ ماندگار را ترسیم کردند.
اما این روزها به دلیل سرد شدن هوا و در جهت آسایش و راحتی هرچه بیشتر زائران حضرت،  درب‌های رواق امام خمینی (ره)  به روی زائران گشوده شد. البته این کار با نظارت‌های شدید بهداشتی صورت گرفته است؛ طوری که زائران به هنگام ورود به صحن و سرای مولایمان امام رضا علیه‌السلام اگر ماسک به همراه نداشته باشند، می‌توانند از «خادمان سلامت» این آستان که در صحن‌های مختلف حضور پررنگی دارند، تهیه و استفاده کنند.
دقت در نظارت اصول بهداشتی به حدی است که زائران بدون ماسک حق حضور و تردد در صحن‌ها و رواق را ندارند. در ورودی‌های حرم علاوه برماسک، کیسه پلاستیک و محلول ضدعفونی‌کننده دست در اختیار زائران قرار می‌گیرد. امروز هم پس از حدود ۸ ماه یکی از رواق‌های حرم رضوی به روی زائران گشوده شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.