بنابر اعلام آکادمی سوئد، جایزه نوبل ادبیات سال جاری میلادی لوئیز گلوک، شاعر و نویسنده آمریکایی اعطا شد.

جایزه نوبل ادبیات به لوئیز گلوک شاعر آمریکایی رسید

قدس آنلاین: جایزه نوبل ادبیات به عنوان یکی از جوایز مطرح ادبی در سطح جهان امروز برنده سال ۲۰۲۰ خود را شناخت و لوئیز گلوک/ Louise Gluck (متولد ۱۹۴۳) این جایزه را به خانه برد.گلوک پیش از این نیز جوایز بسیاری از جمله جایزه پولیتزر را در سال ۱۹۹۳، جایزه بولینگن/ Bollingen را در سال ۲۰۰۱ و جایزه کتاب ملی آمریکا را در سال ۲۰۱۴ کسب کرده بود. لوئیس گلوک در سال ۱۹۶۸ با مجموعه‌شعر بچه اول (Firstborn) برای اولین بار پا به عرصه شعر و شاعری گذاشت و دیری نپایید که به عنوان یکی از شاعران برجسته در ادبیات معاصر آمریکا شناخته شد. 
براساس یادداشت کوتاه آکادمی سوئد، جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۰ به خاطر لحن شاعرانه بی‌نقص آثار او که با زیبایی ساده‌ و بی آلایش خود موجودیت فردی را عالمگیر می‌کند، به گلوک اهدا شد.

پاداش نقدی جایزه نوبل ۱۰ میلیون کرون (یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار) است که معمولا همراه با یک مدال و دیپلم افتخار طی مراسمی در استکهلم و اسلو به برندگان هر شاخه اعطا می‌شود؛ اما امسال به دلیل شیوع کرونا مراسم اهدای جوایز به صورت مجازی برگزار می‌شود و مدال و لوح از طریق سفارت به دست برنده خواهد رسید. اگر شرایط مهیا شود، برندگان به مراسم اهدای جوایز در سال ۲۰۲۱ دعوت خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.