معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: به منظور بزرگداشت ایام سوگواری اهل‌بیت(ع) در ایام پایانی ماه صفر، طرح «رواق کتاب» با رعایت دستورهای بهداشتی از سوی اداره تولیدات فرهنگی در بارگاه منور امام هشتم(ع) برگزار می‌شود.

«رواق کتاب» میزبان زائران بارگاه رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: این طرح ۱۷ مهر، مصادف با اربعین سیدالشهدا(ع)، در صحن قدس آغاز شده است و تا یک روز بعد از شهادت امام هشتم(ع) به مدت ۱۰ روز در دو نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای زائران، فعالان حوزه کتاب، نویسندگان و صاحب‌نظران خواهد بود.
وی افزود: طرح رواق کتاب با حضور استادان و نویسندگان و در قالب بخش‌های حلقه معرفت کتاب و منبر کتاب اجرا می‌شود. در قالب این طرح، ۱۰ کتاب با موضوعات امام حسین(ع) و اربعین، دفاع مقدس و چهل‌سالگی آن، امام حسن(ع)، پیامبر اعظم(ص)، پیامبر رحمت و مهربانی، و امام رضا(ع) عالم آل محمد معرفی یا رونمایی خواهد شد.
گنابادی‌نژاد با بیان اینکه این طرح همراه با برگزاری مسابقه و خوانش و امضای کتاب، قصه‌گویی، خاطره‌گویی و ... برای زائران دنبال خواهد شد، افزود: انجام تبلیغ چهره‌به‌چهره کتاب با همکاری پایگاه «مقر کتاب» به صورت روزانه و در دو نوبت صبح و بعدازظهر، رونمایی، معرفی و امضای کتاب همراه با پخش زنده در فضای مجازی اجرا می‌شود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: برنامه قصه‌گویی کودکان و نوجوانان نیز در طول این طرح با همکاری استادان و مربیان کودک و نوجوان اداره پاسخ‌گویی انجام می‌شود.
گنابادی‌نژاد افزود: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده، در طول اجرای طرح «رواق کتاب» در حرم مطهر رضوی، نویسندگانی همچون مصطفی رحمان‌دوست، نویسنده کتاب «ترانه‌های نیایش»، محمدرضا سرشار، نویسنده کتاب «انک آن یتیم نظرکرده»، منصور انوری، نویسنده بلندترین رمان انقلاب، صادق گرمیار، صاحب کتاب «نامیرا»، محمد اسماعیل حاجی‌علیان، نویسنده کتاب «آتون‌نامه» و ... در این برنامه حضور خواهند یافت.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: هم‌چنین در این رواق، منبر کتاب با حضور حجج‌الاسلام جواد محدثی، محمدباقر پورامینی، مسلم گریبانی، مهدی شریعتی‌تبار، قنبرعلی تیموری، محمدهادی عنایتی، سعدی و ابهری دنبال خواهد شد.
وی برپایی نمایشگاه پوستر، دریافت اطلاعات مخاطبان و زائران برای تشکیل شبکه فعالان حوزه کتاب، رونمایی از کتاب‌های جدید با همکاری انتشارات سوره مهر، به‌کارگیری نرم‌افزارهایی نظیر طاقچه، پژوهان و قائمیه، معرفی و استفاده از ظرفیت سامانه بلوفای و چند دقیقه مطالعه برای مخاطب را از دیگر برنامه‌های حاشیه «رواق کتاب» برشمرد.
گنابادی‌نژاد گفت: ۱۰ عنوان کتاب نیز در این ایام به صورت پخش تیزر یا معرفی از سوی مجری، از تلویزیون‌های صحن‌های متبرک بارگاه منور رضوی به سمع و نظر زوار محترم خواهد رسید.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.