همایون شجریان با انتشار مطلبی ضمن تشکر از ابراز همدردی علاقمندان به استاد آواز ایران، برخی جزییات مراسم تشییع پیکر محمدرضا شجریان را توضیح داد.

همایون شجریان: همه شما مردم قدرشناس، خود صاحب عزا هستید

قدس آنلاین: همایون شجریان دقایقی قبل در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«سپاسگزاریم از همه شما مردم قدرشناس و بی نظیر، برای همه چیز ...
شما خود صاحب عزا هستید و ما هر آنچه از دستمان برآید برای هزاردستان مان و این عشق بزرگ خواهیم کرد. نه فقط امروز که سخت ترینِ روزهاست، بلکه در فرصت ها و بزنگاه های بهتر و مناسب تر.

برنامه ریخته شده برای پدر این چنین است که پس از خوانده شدن نماز بر پیکرشان، از بهشت زهرا (س) به زادگاهشان در مشهد عزیمت داده می شوند تا در آنجا مراسم تشییع انجام پذیرد و ایشان در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی به خاک دوست سپرده شوند.
امیدواریم که در این ایام پر خطر یکایکتان در سلامت مطلق باشید.»

همچنین خانه موسیقی برخی جزییات از مراسم تشییع پیکر استاد محمدرضا شجریان را اعلام کرد.

 در متن این اطلاعیه که از ذکر ساعت برگزاری مراسم و اقامه نماز خودداری شده، آمده است:

«ضمن عرض تسلیت مجدد برای درگذشت هنرمند فرهیخته و استاد آواز ایران محمدرضا شجریان به نقل از فرزند ایشان همایون شجریان به اطلاع علاقمندان و دوستداران استاد می‌رساند: بنا به وصیت استاد پیکر ایشان روز جمعه ـ ۱۸ مهرماه ۹۹ ـ پس از اقامه نماز در بهشت زهرا(س) به مشهد مقدس و سپس شهر توس منتقل می‌شود و پس از مراسم تشییع، در کنار مقبره فردوسی بزرگ به خاک سپرده می‌شود.»

خانه موسیقی همچنین علت ذکر نکردن جزییات بیشتر در این زمینه را «جلوگیری از ازدحام و خطر شیوع ویروس کرونا» عنوان کرده است. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.