۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
کد خبر: 723085

ایالات متحده آمریکا در حالی ۲۷ روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری را شاهد خواهد بود که طرح ربایش فرماندار دموکرات ایالت میشگان، توجه‌ها را به سمت آغاز خشونت و حتی جنگ داخلی سوق داد.

طرح ربایش فرماندار میشگان خنثی شد

قدس آنلاین: روز پنج‌شنبه پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد با دستگیری ۶ عضو یک گروه شبه نظامی، طرح ربایش گرتچین ویتمر فرماندار ایالت میشگان را خنثی کرده است.
این مساله در بین نامزدهای انتخاباتی به محلی برای متهم و محکوم کردن طرف مقابل تبدیل شد به گونه‌ای که بایدن و هریس که به آریزونا رفته بودند، با ویتمر صحبت کردند.
بایدن بار دیگر از تهدید ناشی از برتری طلبان سفیدپوست سخن گفت و رئیس جمهوری ترامپ را مقصر دانست.
وی درباره توئیت‌های ترامپ گفت: کلماتی که می‌نویسد مهم است.
بایدن در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند توئیت‌های ترامپ باعث تشویق گروه‌های شبه نظامی شده است همچون گروهی که اعضای آنها به طرح ربایش فرماندار میشیگان متهم شده‌اند؟، گفت: "بله ، اینگونه فکر می‌کنم."
وی تاکید کرد: "چرا رئیس جمهور فقط نمی‌گوید ... متوقف شوید، متوقف شوید، متوقف شوید، متوقف شوید. اگر شما این کار را نکنید ، ما شما را تعقیب خواهیم کرد."
اما رئیس جمهوری آمریکا در یادداشت توئیتری خود نوشت: فرماندار ویتمر از میشیگان عملکرد وحشتناکی داشته است. او ایالتش را برای هر کسی به جز فعالیت‌های قایقرانی همسرش بست.
وی افزود: دولت فدرال کمک فوق‌العاده‌ای را برای مردم بزرگ میشیگان فراهم آورد. وزارت دادگستری من و مجریان قانون فدرال اعلام کردند که آنها امروز توطئه خطرناکی را از فرماندار میشیگان خنثی کردند.
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: به جای تشکر از من، او مرا سفیدبرترپندار می‌نامد در حالیکه بایدن و دموکرات‌ها از محکوم کردن آنتیفا، هرج و مرج طلب‌ها، غارتگران و شورشیان که شهرهای تحت مدیریت دموکرات‌ها را به آتش کشیدند، خودداری می‌ورزند.
ترامپ با تاکید بر اینکه خشونت‌های افراطی را تحمل نمی‌کند، اضافه کرد: دفاع از همه آمریکایی‌ها حتی آنهایی که با من مخالفند و حمله می‌کنند، چیزی است که به عنوان رئیس جمهوری همیشه انجام می‌دهم!
وی خطاب به فرماندار میشیگان گفت: فرماندار ویتمر، ایالت، مدارس و کلیساها را باز کن.
فرماندار ویتمر هم شامگاه پنج‌شنبه در گفت‌وگو با سی ان ان اظهار کرد: هر وقت کاخ سفید درباره من صحبت می‌کند یا به سمت من حمله (لفظی) دارد، شاهد افزایش لفاظی‌های آنلاین و خشن هستیم و بنابراین همیشه (بین این دو) ارتباط وجود دارد. این چیزی است که ما مشاهده کرده‌ایم.
تغییر سبک یا زمان مناظره
تیم انتخاباتی جو بایدن در نامه‌ای به کمیسیون انتخاباتی خواستار به تعویق افتادن یک هفته‌ای دومین مناظره بین بایدن و دونالد ترامپ که به کرونا مبتلا است، شدند.
کارزار انتخاباتی دموکرات همچنین برای برگزاری مناظره یک نفره در صورتی که ترامپ نپذیرد هم ابراز  آمادگی کردند. طرح دموکرات‌ها اینگونه است که هر یک از نامزدها در سالن جداگانه قرار گیرند و به سوالات مجری که به طور همزمان پخش می‌شود، پاسخ دهند.
در همین حال، تیم مبارزات انتخاباتی ترامپ از کمیسیون مناظره‌های ریاست جمهوری خواست تا تصمیم خود را برای برگزاری مناظره بعدی بین ترامپ و بایدن لغو کند و ادعا کرد که تهدید بهداشت عمومی برای انجام آن به صورت حضوری وجود ندارد.
در اوایل روز ، کمیسیون اعلام کرد که به دلیل ابتلای ترامپ به کرونا، در ۱۵ اکتبر یک مناظره به سبک سالن مجازی را با نامزدها برگزار می کند نه آنچه که قرار بود به صورت حضوری در میامی برگزار شود.
ادعای مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ هم آن است که پزشکان کاخ سفید گفته‌اند ترامپ می‌تواند از روز شنبه برنامه‌های عمومی خود را از سر گیرد.
این ستاد، کمیسیون انتخابات را متهم کرد که برای محافظت از بایدن نه در برابر ویروس، بلکه در مواجهه دوباره با ترامپ، این تغییر را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.