حزب الله لبنان در واکنش به اعلام زمان آغاز مذاکرات میان لبنان و رژیم صهیونیستی تاکید کرد این مذاکرات هیچ ارتباطی به آشتی یا عادی سازی روابط با تل آویو ندارد.

حزب الله لبنان: مذاکرات ترسیم مرزها، ربطی به سازش با دشمن صهیونیستی ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از القدس العربی، فراکسیون پارلمانی حزب الله لبنان روز پنجشنبه در نخستین واکنش رسمی به این اقدام، در بیانیه ای اعلام کرد: چارچوب مذاکرات درمورد موضوع اختصاصی به مرزهای دریایی جنوب لبنان، پس گیری سرزمین ما و ترسیم مواضع حاکمیت ملی ما مربوط می شود و هیچ ارتباطی به آشتی با دشمن صهیونیستی غاصب فلسطین و سیاست هایش برای عادی سازی روابط که توسط برخی کشورهای عربی که به گزینه مقاومت اعتقادی ندارند، دنبال می شود، ندارد.

در این بیانیه آمده است، تعیین مختصات حاکمیت ملی به عهده دولت لبنان است و تنها باید اعلام کند که این سرزمین و این آبها متعلق به لبنان هستند.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و از بارزترین متحدان حزب الله که هفته پیش از دستیابی به توافق آغاز مذاکرات خبر داد، اعلام کرد، نشست ها به شکل مداوم در مقر سازمان ملل با نظارت تیم هماهنگ کننده ویژه این سازمان در لبنان برگزار خواهد شد.

در حالی که مسوولان لبنانی می گویند، این مذاکرات مستقیم میان هیئت لبنان و رژیم صهیونیستی نخواهد بود وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مذاکرات مستقیما انجام خواهد شد.

همچنین نبیه بری تأکید کرد که چارچوب مذاکرات شامل مرزهای دریایی و زمینی است، دیوید شنکر، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور خاورمیانه اما گفت که مرزهای زمینی موضوع بحث های جداگانه ای خواهد بود.

طبق اعلام سازمان ملل، تعیین مرزهای زمینی در چارچوب نشست سه جانبه که به طور دوره ای تحت ریاست یونیفل و با حضور نمایندگان ارتش های لبنان و رژیم صهیونیستی برگزار می شود، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.