به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، طرح «پلاک ۸» با حضور حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از خدام حرم مطهر از امشب با اقامه عزای حسینی درب منزل سردار شهید شوشتری آغاز شد.

آغاز طرح «پلاک ۸» با برپایی محفل عزا از مقابل منزل سردار شهید شوشتری

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت دهه پایانی سوگواری ماه صفر، نخستین روز اجرای طرح معنوی «پلاک ۸» (هر کوچه شهید، یک حسینیه) به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و با مشارکت حوزه علمیه خراسان، سپاه امام رضا(ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از مقابل منزل سردار شهید نورعلی شوشتری کلید خورد. طی اجرای این برنامه از شام اربعین اباعبدالله(ع) تا شب شهادت حضرت رضا(ع)، برپایی محفل عزا درب منازل شهدا شامل اجرای مداحی، هم‌خوانی و سخنرانی با حضور خادمان حرم منور رضوی پیش‌بینی شده است.

در جریان مراسم آغاز به کار این طرح، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، درباره شأن زیارت‌نامه اربعین توضیحاتی ارائه داد و گفت: ائمه اطهار(ع) بعد از شهادت سیدالشهدا(ع) به کربلا رفتند و زیارت‌نامه اربعین را برای امام حسین(ع) خواندند. وی اضافه کرد: کسانی این زیارت‌نامه را قرائت کردند که شاهدان عینی کربلا بودند. یعنی حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و دیگر حضرات معصومین(ع) در قالب این زیارت می‌فرمایند: من شهادت می‌دهم که به شما ایمان دارم. من به معارف شما یقین دارم، به شریعتی که شما برای مردم آوردید. قلب ما با قلب شما دوست و آشناست. من در مسیر تبعیت شما هستم. من نصرت و یاری خودم را برای شما آماده کرده‌ام.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تبیین فرازی از زیارت اربعین بیان کرد: نوعی از یاری در زمان حضور است و یک نوع یاری در زمان غیبت. در زمان غیبت حتی کسانی که در میدان نیستند اما دلشان با یاری امام است، از یاری‌کنندگان امام معصوم محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: گروهی در زمان امام حسین(ع) حضور داشتند ولی نصرت خود را آماده امام معصوم نکردند. تعدادی هم نصرت خود را مهیای همراهی امام زمانشان کرده بودند. جان خود را برای فدا کردن در راه امام آماده کرده بودند. نماینده مشهد در مجلس تأکید کرد: کسانی مثل شهید شوشتری و هزاران شهید دیگر راه اسلام با همه وجود آماده فدا کردن جانشان بودند، نه‌تنها آمادگی زبانی. امروز هم هستند کسانی که جانشان را نه‌تنها در قالب قرائت ادعیه، واقعا کف دست گرفته‌اند و آماده ظهور امام زمان(عج) هستند. این مراسم معنوی با اجرای همخوانی گروه آوای رضوی از مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و ذکر مصیبت از سوی حجت‌الاسلام پژمان‌فر و حاج امیر عارف، مدیحه‌سرای بارگاه منور رضوی، برگزار شد.

منبع: آستان‌نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.