ماه صفر یادآور مصایب بزرگی همچون رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت فرزندان گرامی‌اش امام حسن مجتبی(ع) و امام علی بن موسی الرضا(ع) است و آمیخته شدن خاطره اربعین حسینی با این وقایع جانکاه، دهه آخر ماه صفر را دهه اندوه و غم برای پیروان مکتب اهل بیت(ع) ساخته است.

معرفی ۱۰ اثر مرتبط با دهه آخر ماه صفر در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در طول ایام دهه آخر صفر، اقدام به معرفی ۱۰ عنوان کتاب مرتبط با این ایام کرده است که این آثار به صورت پخش تیزر و یا معرفی توسط مجری از تلویزیون های صحن های متبرک حرم مطهر رضوی به سمع و نظر زائران می رسد. در این مجال خلاصه ای از این آثار را معرفی می کنیم.  


اقیانوس مشرق
این کتاب با نگاهی به زندگی امام رضا(ع) داستان فردی به نام «عمران بن داوود» را نقل می کند. این اثر موفق به دریافت جایزه کتاب سال پژوهش های دینی در سال ۱۳۹۲ و همچنین کتاب سال رضوی در شاخه رمان در همان سال شد.


 ولادت
در این کتاب که به قلم سعید تشکری به نگارش در آمده سفر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران از زبان مجموعه ای از شخصیت ها بیان شده است. نویسنده در این اثر به روایت اندیشه و منش ایشان در میان ایرانیان هم عصرشان می‌پردازد.


 اعترافات غلامان؛  داستان دوران ولایتعهدی امام رضا (ع)
این کتاب به قلم حمیدرضا شاه‌آبادی و تصویرگری وحید خاتمی، در داستانی مصور زندگی امام هشتم (ع) شیعیان را از دیدگاهی تازه برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند.


 آفتاب آخرین
موضوع این کتاب داستان‌های کوتاه و زیبا درباره‌ی پیامبراکرم(ص) است که در آن  وقایع زندگی ایشان به صورت جذاب و شیرین برای نسل جوان و نوجوان نوشته شده است.


 آنک، آن یتیم نظر کرده
در این کتاب نویسنده به سیره و زندگی حضرت محمد(ص) می پردازد. «آنک آن یتیم نظر کرده» پیش از انتشار به صورت کتاب، در قالب یک برنامه روایت نمایشی رادیویی با عنوان «از سرزمین نور»، از شبکه سراسری صدای جمهوری اسلامی پخش می شد و توانست توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. این اثر، پس از چاپ در دو قالب ویژه نوجوانان و بزرگسالان موفق به دریافت جوایز معتبری از سوی جشنواره های کشوری شد. این کتاب به همت محمدرضا سرشار به رشته تحریر در آمده و به زبان های عربی، انگلیسی، اردو، ترکی استانبولی نیز ترجمه شده است.


امام رضا(ع) و زندگی
این کتاب نوشته مهدی غلامعلی و دربردارنده گزارش ها و داستان های کوتاه از زندگی و شیوه رفتاری امام رضا(ع) است. کتاب «امام رضا(ع) و زندگی» در ۸ بخش، موضوعاتی چون امام و خانواده و خویشاندان، امام و مردم، امام و حاکمان، امام و خوراک و بهداشت، امام و علم و حکمت، امام و معصومان، امام و عبادت، امام و ذکر و دعا را مطرح می کند و به بررسی آن ها می پردازد.


 بر مدار آفتاب
کتاب بر مدار آفتاب با ارائه گوشه‌ای از حیات طیبه امام رضا(ع) سعی کرده در ساحت‌های ارتباط با خدا، حجت خدا، خویشتن، خانه و خانواده، جامعه و بهداشت سبک زندگی مؤمنانه را با تکیه بر سیره آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بیان کند. جامعیت و زبان روایت‌گونه این اثر آن را از سایر کتاب های مشابه متمایز کرده است.


صلح امام حسن پر شکوه ترین نرمش قهرمانانه
این کتاب از معدود آثار تحلیلی و تفصیلی است که درباره زندگانی امام حسن مجتبی(ع)، موقعیت سیاسی ایشان و شرایط صلح امام با معاویه سخن گفته است. این کتاب در زمره متقن ترین کتب تاریخی در موضوع خود بوده و مؤلف در آن به موضوعاتی پرداخته که در کتب مشابه به آنها کمتر توجه شده است.


 دریا طوفان تلاطم
در این کتاب فرازهایی از تاریخ زندگی امام حسن مجتبی(ع) با نثر ادبی و در شش بخش گردآوری شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/


 نبرد در سکوت
این اثر، روایت دردمندانه‌ای از دهه پایانی حیات پر برکت امام‌ حسن مجتبی(ع) است که حقیقتی ملموس را از رهبری هوشمندانه ایشان در جنگ و صلح با معاویه و سکوت ایشان در پاسداری از اسلام به تصویر کشیده و به توطئه‌های معاویه که سرانجام حضرت را در خانه خود به شهادت رساند، اشاره کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.