سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه فضایل اخلاقی مصونیت از عذاب الهی را تضمین می‌کند، گفت: صداقت و امانت‌داری از کمالات انسانی است.

صداقت و امانت‌داری از کمالات انسانی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه،  در ویژه‌برنامه تبلیغی فرهنگی حرم مطهر رضوی که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار و به صورت تصویری برای زائران پخش شد، اظهار کرد: ایمان افراد دارای ملاک‌هایی است. راست‌گویی و خیانت نکردن دو نشانه ایمان انسان است. بنابراین طول رکوع و سجود در نماز را نمی‌توان تنها نشانه‌های ایمان یک فرد دانست.
وی با اشاره به اینکه صداقت و راستی شاخصه همه فضایل و راه رسیدن به همه کمالات است، افزود: فقدان صداقت و امانت‌داری موجب به وجود آمدن بسیاری از مشکلات بین انسان‌ها می‌شود.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان حدیثی از پیامبر(ص) که می‌فرماید: «چهار چیز است که به هر کس داده شود خیر دنیا و آخرت به او داده شده است: راست‌گویی، ادای امانت، حلال‌خوری و خوش‌اخلاقی»، اظهار کرد: طبق روایات اهل‌بیت(ع) اگر فردی دو صفت دروغ‌گویی و خیانت در امانت در او باشد، هرچند اهل نماز و روزه هم باشد، باز منافق است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره اینکه طولانی کردن رکوع و سجده دلیل باایمان بودن فرد نیست مگر اینکه صداقت و امانت داشته باشد، تصریح کرد: انسان اگر بخواهد بهشتی شود، باید صفات صداقت داشتن و حرف راست زدن، ادای امانت و خیانت نکردن، وفای به عهد و پیمان، حرام ندیدن یعنی چشم‌چرانی نکردن، حرام‌خوری نکردن و عفیف و پاکدامن بودن را در وجود خود تقویت کند.
خطیب بارگاه امام هشتم(ع) با تأکید بر اینکه صداقت و امانت دو معیار اصلی و کلیدی حاکم بر روابط انسانی هستند، افزود: صداقت یک ارزش اخلاقی و دینی است که در آیات و روایات اسلامی برتر از ایمان و تقوا تلقی می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.