مناظره دوم «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به درخواست کمیسیون مناظرات لغو شد.

مناظره دوم «ترامپ» و «بایدن» لغو شد/ واکنش ستاد انتخاباتی ترامپ به توقف مناظره

قدس آنلاین: کمیسیون مناظرات ریاست ‌جمهوری آمریکا مناظره دوم بین دونالد ترامپ و جو بایدن در 15 اکتبر را لغو کرده است.

این در حالی است که کمیسیون مناظرات ریاست جمهوری آمریکا در پی ابتلای ترامپ به ویروس کرونا، تصمیم گرفت مناظره دوم بین دو رقیب انتخابات ریاس جمهوری را به صورت مجازی برگزار کند، اما این تصمیم با مخالفت ستاد انتخاباتی ترامپ مواجه شد.

رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از تصمیم عوامل برگزارکننده مناظره‌های انتخاباتی این کشور برای برگزاری دور دوم مناظره‌ها به‌صورت مجازی، اعلام کرد که در مناظره مجازی شرکت نخواهد کرد. 

ستاد انتخاباتی ترامپ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا تنها به شرطی در مناظره بعدی شرکت خواهد کرد که زمان آن یک هفته به تعویق بیفتد. همزمان، ستاد انتخاباتی جو بایدن با پیشنهاد ستاد تبلیغاتی ترامپ برای به تاخیر افتادن یک هفته ای مناظره انتخاباتی مخالفت کرده است.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ ضمن ابراز خشم و نارضایتی خود از تصمیم کمیسیون مناظرات برای برگزاری مناظره مجازی، خواستار تعویق آن شد، از همین روی برخی از رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که لغو مناظره با چراغ سبز ترامپ صورت گرفته است.

به دنبال این کشمکش‌ ستادهای تبلیغاتی ترامپ و بایدن بر سر برگزاری مناظره دوم که قرار بود در تاریخ 15 اکتبر برگزار شود، کمیسیون مناظرات ریاست ‌جمهوری آمریکا ورود کرد و خواستار لغو آن شد.

با این حال، ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا به لغو مناظره دوم ترامپ و بایدن واکنش نشان داد و اعلام کرد که «دلیل پزشکی برای توقف مناظره وجود ندارد؛ چراکه حال ترامپ خوب است و برای حضور در این مناظره آماده است».

ستاد تبلیغاتی رئیس جمهور آمریکا افزود: «ما خوشحال خواهیم شد که یک مناظره به شکل رو در ‌رو و حضوری بدون دخالت کمیسیون مناظرات ریاست جمهوری داشته باشیم».

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.