فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری متهمی خبر داد که با خوراندن آبمیوه و خوراکی آلوده به موادبیهوشی، از رانندگان سرقت می‌کرد.

متهم پرونده سرقت‌های سریالی با ترفند بیهوشی رانندگان، در چنگ قانون

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ عباس صارمی ساداتی اظهار کرد: از چندی قبل، گزارش هایی مبنی بر سرقت از رانندگان وسایل نقلیه با روش بیهوشی به فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و با توجه به اهمیت موضوع دستورات لازم برای پیگیری سریع پرونده صادر شد.

وی افزود: بررسی های تیم تجسس کلانتری سیدی مشهد نشان می داد متهم خودروهای سواری را در محدوده میدان حافظ مشهد به مقصد خارج از شهر به طور دربست کرایه و در مسیر پس از جلب اعتماد رانندگان با خوراندن چای، آبمیوه، قهوه و خوراکی آلوده به مواد بیهوشی ازآنان سرقت می کند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: روز۲۷ مرداد امسال گزارشی به پلیس ۱۱۰ اعلام شد که در آن مردی جوان، خودروی سواری پراید را به مقصد فریمان به طور دربست کرایه کرد و در طول مسیر با خوراندن آبمیوه آلوده، راننده ۵۰ ساله را بیهوش و ازکارت بانکی اش ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان  و دو حلقه انگشتری به سرقت برده و خودرو و راننده بیهوش را به مشهد بازگرانده و در در بلوار مصلی رها می کند

صارمی ساداتی ادامه داد: همچنین روز یکم شهریور ماه گزارش دیگری به پلیس ۱۱۰ اعلام شد که در آن فردی یک دستگاه خودروی پراید را به مقصد تهران با کرایه دو میلیون تومان دربست کرایه می کند و در طول مسیر با خوراندن آبمیوه آلوده، بیهوش و در سبزوار از او سرقت می کند. پس از گذشت ۴۸ ساعت متهم  یک دستگاه خودروی سواری سمند را نیز به مقصد کاشمر کرایه می کند و  در سه راهی شادمهر با خوراندن قهوه آلوده راننده را بیهوش و از او سرقت می کند که مالباخته میانسال، حالش وخیم و به  بیمارستان منتقل می شود.

این مقام انتظامی افزود: تیم های تجسس کلانتری سیدی روز پنجشنبه گذشته  پس از اقدامات اطلاعاتی و گشت های نامحسوس  متهم را در میدان حافظ هنگامی که قصد کرایه دربستی خودروی سواری داشت دستگیر و در بازرسی از او ۷ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان وجه نقد و ۹۵ عدد قرص  خواب آور، یک تیغ موکت بری و چهار عدد دستبند پلاستیکی یک بار مصرف و تعدادی کارت بانکی  و یک بطری آبمیوه آغشته به مواد بیهوش و ۱۲ گرم مواد مخدر مشکوک به تریاک کشف کردند.

صارمی ساداتی با اشاره به این که سه شاکی پرونده تاکنون متهم را شناسایی کرده اند، گفت: متهم در تحقیقات اولیه به چند فقره سرقت از مسافران اتوبوس های مسافربری نیز با همین ترفند اعتراف کرده و  تحقیقات برای کشف دیگر سرقت های انجام شده توسط او ادامه دارد.

وی تاکید کرد: بررسی های پلیسی در این باره نشان می دهد سهل انگاری مالباختگان در اعتماد به فردی غریبه  شرایط سوء استفاده برای متهم را فراهم کرده وحتی در چند مورد مشخص می شود عامل سرقت شماره رمز کارت عابربانک شاکیان را هنگام خرید در حافظه به یاد سپرده و به راحتی مرتکب سرقت شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.