سمنان- بنا بر درخواست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و موافقت کمیته امنیتی ، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، محدودیت های جدید از شنبه ۱۹ مهرماه ۹۹ تا جمعه ۲۵ مهرماه ۹۹ در سراسر استان سمنان به مرحله اجرا درآمد.

سفر وزیران به استان‌ها ضرورت ندارد؛ سمنان محصور در دایره محدودیت های کرونایی

قدس آنلاین-گروه استان ها: استاندار سمنان در خصوص محدودیت‌های در نظر گرفته‌شده در این استان به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی اظهار کرد: اولین بخش از محدودیت‌های جدید کرونایی در استان سمنان شامل دانشگاه‌ها ، مدارس، مدارس شبانه‌روزی ،حوزه‌های علمیه ، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌هاست و فعالیت حضوری در این مراکز در تاریخ اعلام‌شده ممنوع است.

گفت : علیرضا آشناگر اضافه کرد: بر این اساس فعالیت تمامی استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه ، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها ، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی ، مساجد و مصلی ها نیز در تاریخ اعلام‌شده هیچ‌گونه فعالیتی نداشته و تعطیل است.

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تصریح کرد: باهدف کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در طی هفته آینده برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی و همایش ممنوع بوده و همچنین باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد ازجمله کشتی، کاراته ، جودو و موارد مشابه نیز حق فعالیت نخواهند داشت.

آشناگر گفت: در مدت ذکرشده تمامی کافه‌ها ، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، باغ‌وحش و شهربازی‌ها و نیز مراکز تفریحی آبی و باشگاه‌های بدن‌سازی و استخرهای سرپوشیده تعطیل و نماز جمعه نیز در هیچ‌یک از شهرهای استان برگزار نخواهد شد.

استاندار سمنان همچنین خواستار برخورد فرمانداران با اجتماع‌ها در شهرستان‌های استان شد.

برخورد با متخلفان

آشناگر افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی با همکاری نیروی انتظامی و بسیج با هیئت‌های مذهبی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضای باز با رعایت دستورالعمل بهداشتی هیچ‌گونه ممنوعیتی وجود ندارد اما با هیئت‌های مذهبی که به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس باوجود تأکید رهبر معظم انقلاب توجه ندارند، به‌طورقطع برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های تعزیه‌خوانی‌ در استان سمنان ممنوع است و اداره کل تبلیغات اسلامی با جدیت از برگزاری مراسم‌هایی که باعث تجمع می‌شود، ممانعت کند.

استاندار سمنان بابیان اینکه در ایام محرم و صفر هیئت‌های مذهبی استان به‌خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند، گفت: انتظار می‌رود این رویه اصولی در عزاداری‌های روزهای پایانی ماه صفر هم ادامه یابد.

سفر وزیران ضرورت ندارد

آشناگر با اشاره این مطلب که طی مکاتبه‌ای به رئیس‌جمهور خواهم نوشت که در زمان شیوع کرونا ویروس کرونا، سفر وزیران و معاونان رئیس‌جمهوری به استان‌های مختلف به دلیل ایجاد تجمع‌ها چندان ضرورت ندارد، گفت: حتی اگر یک نفر در تجمع‌ها مبتلابه کرونا ویروس باشد احتمال آن دارد که دیگر افراد را هم مبتلا کند.

استاندار سمنان بابیان اینکه اگرچه سفر وزیران محترم به استان‌های مختلف کشور به دلیل انگیزه خدمت‌رسانی و پیگیری طرح‌های مختلف توسعه‌ای است، ادامه داد: استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت و حاکمیت در ایام شیوع کرونا ویروس بر نحوه حسن اجرای طرح‌های مختلف در استان نظارت خواهد داشت و موضوعات قابل‌پیگیری را به وزارتخانه مربوطه ارسال خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.