سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: مشترکین خانگی که متوسط مصرف ماهانه (۳۰ روز) آنها در ماه های خرداد تا شهریور ۱۰۰ کیلو وات ساعت یا کمتر باشد و برای سایر ماه ها ۸۰ کیلو وات ساعت یا کمتر باشد شامل تخفیف صد در صدی طرح برق امید می شوند.

خوش مصرف ها شامل تخفیف صد در صدی طرح  برق امید می شوند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: طرح برق امید با هدف ترغیب مشترکین برق به بهینه‌سازی و کاهش مصرف  و تبدیل شدن به مشترک کم مصرف مطرح شده است. در همین خصوص علیرضا کاشی سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد به خبرنگار قدس آنلاین گفت : به منظور ارتقاء کاهش مصرف در بخش خانگی و تشویق مردم به مدیریت مصرف و حفظ سرمایه های ملی، این طرح توسط وزارت نیرو راه اندازی می شود که طرح فقط شامل مشترکین بخش خانگی است.

وی ادامه داد: تا پیش از راه اندازی این طرح مشترکین ما به دو بخش مصرف کمتر از الگو و بیشتر از الگوی مصرف تقسیم می شدند ولی در طرح برق امید مشرکین خانگی  به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم شده اند.

کاشی افزود: مشترکین خانگی که متوسط مصرف ماهانه (۳۰ روز) آنها در ماه های خرداد تا شهریور ماه ۱۰۰ کیلو وات ساعت یا کمتر باشد و برای سایر ماه ها  ۸۰ کیلووات ساعت یا کمتر باشد شامل تخفیف صد در صدی طرح برق امید می شوند.

وی گفت: مشترکین خانگی که متوسط مصرف ماهانه آن ها ۱۰۱ کیلو وات ساعت تا ۳۰۰ کیلو وات ساعت در ماه های خرداد تا شهریور باشد و برای سایر ماه ها ۱۰۱ تا ۲۰۰ کیلو وات ساعت باشد یعنی مطابق الگوی مصرف استفاده کنند هیچ هزینه ای به قبض برق آنها اضافه نخواهد شد. و همچنان قبض برق انها همانند گذشته محاسبه می شود.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد بیان کرد: به  مشترکین خانگی که متوسط مصرف ماهانه آنها بیش از الگوی مصرف تعیین شده باشد ۶ ماه فرصت جهت تشویقشان برای رعایت الگوی مصرف به آنها داده می شود اگر در این ۶ ماه مصرف برقشان اصلاح شود مشمول پرداخت اضافه نرخ برق نخواهند شد.

وی گفت: در شهر مشهد حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک داریم که از این تعداد ۸۰ درصد مشترکین بخش خانگی هستند و مشترکان خوش مصرف ۲۰ درصد از این تعداد را تشکیل می دهند.

گفتنی است طرح مزبور در صورت ابلاغ به شرکت های توزیع برق از ابتدای آبان ماه قابل اجرا خواهد بود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.