«جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» با صدور بیانیه‌ای سخنان اسلام ستیزانه اخیر امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرد.

واکنش جامعه مدرسین به سخنان جنجالی امانوئل مکرون

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، متن بیانیه مذکور به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سخنان اسلام ستیزانه اخیر رئیس‌جمهور فرانسه، سخنانی مغرضانه و مملو از وارونه‌سازی‌ها از واقعیت و تحریف دین مبین اسلام با سیاست نفرت پراکنی است.

مکرون به‌جای آنکه عمق فجایع و آسیب‌های حقیقی جامعه فرانسه را بشناسد و در آن تأمل کند تیر کینه خود را به سمت اسلام نشانه گرفته است و دم از مبارزه با جدایی‌خواهی اسلامی می‌زند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن هرگونه اقدام دین ستیزانه و ضد اسلامی، جوامع غربی را به بازگشت به مذهب و معنویت دعوت می‌کند و اعلام می‌دارد: دین مبین اسلام و مذهب برگرفته از تعالیم الهی انبیاء عظام و ائمه معصومین(ع) دینی فطری و جامع است که به آبادی دنیا و آخرت توجه دارد و در مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم، پرچم‌داری می‌کند.

اسلام آمریکایی مولود اندیشکده های صهیونیستی که با دلارها و یوروهای اهدایی دولت‌های غربی و وابستگانش تئوریزه شده و اکنون به‌عنوان چهره حقیقی اسلام در رسانه‌های استکباری معرفی می‌شوند، امروز منشأ حقیقی افراط‌گرایی در کشورهای اروپایی است. تلاش فرانسه برای حذف، طرد و یا حتی تغییر و تعدیل اندیشه‌های اسلامی ناکام خواهد ماند و همانگونه که مقام معظم رهبری در نامه به جوانان کشورهای غربی فرمودند، جوانان حقیقت‌جو، اسلام را به‌دور از کلیشه‌ها و تصویرسازی‌ها جستجو خواهند کرد و حقیقت آن را خواهند شناخت.

مشکلی که فرانسه و دیگر جوامع غربی را به ابتذال و بن‌بست کشیده، اندیشه لائیسیته و سکولاریسم است که بنای جدا کردن دین و معنویت از زندگی بشر دارد.

فرانسه در گرداب‌های خودساخته‌اش سرگردان شده و حال نابخردانه راه رفع مشکلاتش را در تحکیم لائیسیته و اسلام‌ستیزی جستجو می‌کند و در بازی با کلمات، تروریسم را اسلامی می‌خواند و در مبارزه با آن بر طبل باطل می‌کوبد.

دولتی که مست از بوی دلارهای نفتی، پیوند خود را با مروجان خشونت تکفیری و وهابیت محکم می‌کرد و ریشه‌های تروریسم را با خون مظلومان سوری، یمنی و عراقی آبیاری کرده، حالا چگونه مدعی مبارزه با افراط‌گرایی شده است. ترور و تروریسم محکوم است اما ادعاهای مکرون چیزی جز فرافکنی و سیاست‌بازی نیست.

ما به شدت اظهارات مغرضانه و نژادپرستانه رئیس‌جمهور فرانسه را که احساسات  حدود دو میلیارد مسلمان را جریحه‌دار می‌کند، محکوم می‌کنیم و معیارهای دوگانه‌ی غرب در برخورد با تروریسم و افراط‌گرایی را ریشه اصلی مشکلات می‌دانیم. اسلام ناب محمدی، گره‌گشا و رهنماست و چراغ راهی برای عبور از بحران‌ها است؛ و چگونه می‌توان دین و معنویت را مانع راه و بحران‌ساز معرفی کرد.

اندیشمندان و عالمان باید برنامه‌ای برای ایجاد بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه میان ادیان آسمانی ارائه کنند. این‌گونه اظهارات غیر متمدنانه  و نفرت پراکنانه در مورد اسلام منجر به تشکیل گروه‌های نژادپرست و گسترش خشونت‌های خونین و کینه‌توزی علیه مسلمانان می‌شود و هتاکی و اهانت به مقدسات را در پی خواهد داشت. باید به‌دور از اقدامات تزویر آلود سیاسی در مجامع و نشست های علمی، دین و معنویت را برای رفع مشکلات اجتماعی جوامع، وارد میدان کرد و از جهالت‌های اسلام ستیزانه نجات داد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.