گروه‌های مقاومت عراقی با صدور بیانیه‌ای از توقف عملیات نظامی علیه نیروهای آمریکایی و خارجی در عراق برای فرصت‌دهی به آنان به منظور خروج از این کشور خبر دادند.

بیانیه «گروه‌های مقاومت عراق» درباره توقف مشروط حملات علیه نیروهای آمریکایی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از میدل ایست نیوز، گروه‌های مقاومت عراقی با صدور بیانیه‌ای از توقف عملیات نظامی علیه نیروهای آمریکایی و خارجی در عراق برای فرصت‌دهی به آنان به منظور خروج از این کشور خبر دادند.

در بیانیه «مقاومت عراق» آمده است: در راستای احترام به تلاش‌های حسنه برخی شخصیت‌های ملی و سیاسی برای ترسیم زمان‌بندی محدود و مشخص به منظور اجرای تصمیم ملت، پارلمان و دولت عراق در خروج نیروهای خارجی از عراق، به این نیروها فرصت مشروطی می‌دهیم.

در این بیانیه به آمریکایی‌ها نسبت به فرجام هر گونه فریب‌کاری، تعلل و وقت‌کشی در تحقق خواسته نخست مردم عراق هشدار شدید داده شده و در ادامه آمده است: در صورت عدم تحقق این خواسته مردم، ناچار خواهیم شد تا وارد فاز رزمی پیشرفته شویم و از امکانات کمی و کیفی مقاومت علیه نیروهای خارجی استفاده کنیم.

گروه‌های مقاومت همچنین ضمن پذیرفتن حملات به نیروهای آمریکایی در عراق، افزوده است: برخی از برادران مجاهد در مقدمه اقدامات مقاومت‌محور خود از برخی امکانات ساده به عنوان گام نخست در مسیر طولانی که برای آن برنامه‌ریزی شده است، استفاده کردند و این امر پس از آن صورت گرفت که واشنگتن به مصوبه پارلمان عراق در خروج از کشور عمل نکرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، اشغالگر آمریکایی شروع به شکوه و شکایت کرده و نتوانسته این حملات را تاب بیاورد لذا دست به جنگ روانی زده تا دیدگاه جامعه عراق را از رهگذر تهدید به پیامدهای سیاسی و اقتصادی تغییر دهد، پیامدهایی که می‌تواند در صورت بسته شدن سفارت آمریکا گریبان عراق را بگیرد.

گروه‌های مقاومت در پایان اظهار کردند، اشغالگران آمریکایی خود را در موقعیتی احساس می‌کند که نمی‌توانند از سربازان خود حتی در پایگاه‌های مستحکم و مجهز به جدیدترین سامانه‌های پدافند هوایی حفاظت کنند لذا شروع به گسیل میانجی‌ها و واسطه‌ها برای توقف عملیات مقاومت حتی برای مدتی کوتاه کرده‌اند.

گروه‌هایی که در زمره «مقاومت عراق» جای دارند طبق سندی که پیشتر صادر کرده‌اند به شرح ذیل است: عصائب اهل حق، الاوفیاء، جند الامام، النجباء، گردان‌های سیدالشهداء، گردان امام علی، سرایا عاشوراء و الخراسانی.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.