سخنران حرم مطهر رضوی گفت: عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی از صفاتی است که زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند.

ظلم‌ستیزی از عوامل ظهور امام زمان(عج) است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جمالی در ویژه‌برنامه «سلسلةالذهب» که در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف منتظران در عصر غیبت امام عصر(عج) کسب معرفت درباره آن حضرت است.

وی تصریح کرد: کسی که می‌خواهد درباره امام زمان خود معرفت داشته باشد در درجه اول باید عرفان و شناخت خود از پروردگار عالم را کامل کند. کسی که درباره خدا به عنوان خالق، آفریننده و تنها معبود شناخت داشته باشد، هرگز دینش دچار تزلزل نخواهد شد.

این کارشناس دینی دومین مرحله برای دین‌داری را شناخت پیامبر خدا(ص) دانست و گفت: کسی که نبی خدا(ص) را به‌درستی نشناسد نمی‌تواند شناخت درستی از حجت خدا پیدا کند. کسی هم که حجت و ولی خدا را نشناسد دینش دچار تزلزل خواهد شد.

وی با بیان اینکه حجت خدا در زمان ما حضرت مهدی(عج) است، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه ما در عصر غیبت آن حضرت این است که زمینه ظهور ایشان را فراهم کنیم.

جمالی ابراز کرد: از آنجا که طبق آیات قرآن مأموریت اصلی امام زمان(عج) عدالت‌گستری است، منتظران ظهور آن حضرت نیز باید در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود عدالت‌گستر باشند تا بتوانند زمینه‌های ظهور آن حضرت را فراهم کنند.

وی یادآور شد: هرکس در زندگی عدالت‌خواه و عدالت‌گستر باشد، می‌تواند ادعا کند جزو منتظران و یاران حضرت مهدی(عج) است زیرا طبق آیات قرآن کریم، وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کنند، همه زمین را پر از عدل و داد می‌کنند، همان‌طور که از ظلم و ستم پر شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.