خرم آباد- عادی انگاری در روابط اجتماعی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی حالا در لرستان موجب شده تا استاندار وضعیت فوق العاده اعلام کند و از مردم بخواهد تا در روز های آینده از خانه خارج نشوند تا شاید بار مضاعف این بیماری از دوش کادر بهداشتی و درمانی کمی سبک تر شود.

لرستان در حالت فوق العاده قرار گرفت؛ ظرفیت تخت های بستری تکمیل شد

قدس آنلاین-گروه استان ها:  سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا که ۱۹ مهرماه به ریاست دکتر روحانی و با حضور استانداران سراسر کشور، حول محور آخرین وضعیت بیماری در استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه بنا بر آمارهای اعلام شده لرستان در ردیف استان‌هایی است که به لحاظ شیوع و مرگ بر اثر کرونا در وضعیت فوق العاده قرار دارد.

وی تصریح کرد: شرایط کنونی ایجاب می‌کند مردم نسبت به عدم حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: بدیهی است به علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ICU تقریباً تکمیل شده و از طرفی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها، استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های نیروهای مسلح در استان نیز مقدور نیست، بنابراین چاره‌ای جز رعایت دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی توسط مردم نیست.

وی با بیان اینکه تمامی داشته‌ها و امکانات در خدمت مقابله با کروناست، افزود: علی‌رغم تلاش‌هایی که در چند ماه اخیر صورت گرفت و حدود ۷۰ تخت آی سی یو برای کمک به بیماران کرونایی به لرستان اختصاص یافت، اما به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توان به ظرفیت فعلی استان اضافه کرد.

دعوت به عروسی و عزا جرم است

استاندار لرستان با اشاره به لزوم همکاری مردم برای عبور از شرایط فعلی، اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، مردم سعی کنند جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

وی بیان کرد: متأسفانه ۵۰ درصد افرادی که از آنها تست گرفته می‌شود پاسخ آن مثبت است و حتی این ویروس تغییراتی پیدا کرده؛ درصد شیوع آن نسبت به قبل بسیار بالا رفته و درصد مرگ و میر به کمتر از ۴۰ سال و بدون بیماری زمینه‌ای رسیده است به طوریکه در طول هفته گذشته ۳۰ درصد مرگ‌ها زیر ۵۰ سال بوده در حالیکه در گذشته بالای ۸۰ سال بود

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی این پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند در حقیقت مجرمی است که حقوق دیگران را پایمال می‌کند و جان دیگران را در معرض تهدید قرار می‌دهد؛ هرگونه دعوت به عروسی و نصب اعلامیه ختم مصداق جرم است و این افراد باید از لحاظ اخلاقی خود را شرمنده بدانند..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.