رئیس‌جمهور لبنان از ادامه تحقیقات مربوط به انفجار اخیر بیروت در منطقه طریق‌الجدیده خبر داد.

ادامه تحقیقات درباره انفجار اخیر بیروت تحت نظارت عون

قدس آنلاین: «میشل‌عون» رئیس‌جمهوری لبنان اعلام کرد که تحقیقات در خصوص انفجار جمعه شب گذشته در منطقه «طریق الجدیده» بیروت برای کشف حقیقت آن همچنان ادامه دارد و وی نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

میشل عون با ابراز ناراحتی و اندوه خود برای قربانیان این انفجار به خانواده‌های آنها تسلیت گفت و از خداوند خواستار شفای عاجل برای مجروحان شد.

رئیس‌جمهوری لبنان همچنین به تلاش‌های صورت‌گرفته توسط مسئولان مربوطه برای مهار آتش و پیامدهای آن به‌ویژه برای ساکنان منطقه مذکور اشاره کرد.

عون درباره خطر ذخیره مواد منفجره در اماکن مسکونی و میان محله‌های پرجمعیت هشدار داد و از سرویس‌های اداری و امنیتی خواست تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی انجام دهند.

علاوه بر آن رئیس‌جمهور لبنان همچنین گزارش‌های مربوط به آتش‌سوزی‌های اخیر در تعدادی از مناطق این کشور به‌ویژه منطقه الجبل و جنوب و شمال را نیز مورد بررسی قرار داد و از مسئولان مربوطه خواست تا آمادگی کامل را برای مقابله با این آتش‌سوزی‌ها و مهار آنها داشته باشند.

جمعه شب گذشته رسانه‌های لبنانی از وقوع یک انفجار در «انبار نفت کوره» واقع در بیروت خبر دادند.

روز گذشته منابع لبنانی گزارش دادند که آتش‌سوزی‌ها در مناطق مختلف لبنان به‌ویژه در منطقه «عکار» و «الضنیه» در شمال این کشور برای دومین روز پی‌ در پی ادامه دارد.

آتش سوزی‌ها مناطق جنگلی در شمال کشور را در برگرفت. در پی نزدیک شدن آتش به منازل، نیروهای نظامی برای خاموش کردن آتش تلاش کردند. از سوی دیگر، در منطقه «المتن الاعلی» در شرق بیروت و همچنین در مناطق «صیدا»، «صور»، «النبطیه» و «حاصبیا» در جنوب لبنان آتش‌سوزی به‌وقوع پیوست که به از بین رفتن درخت‌های زیادی منجر شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.