۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: 723373

گیلان -مدیرکل شیلات گیلان، با بیان اینکه ۴۰۰۰ صیاد از امروز صید ماهیان استخوانی دریای خزر را آغاز می کنند، گفت: صیادان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

صید ماهیان استخوانی خزر آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شیلات گیلان ،عظیم مدبری ، با بیان اینکه از امروز تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰ صید ماهیان استخوانی دریای خزر آغاز می شود، اظهار کرد: امسال ۴۰۰۰ صیاد در قالب ۵۰ شرکت تعاونی پره مبادرت به صید ماهیان استخوانی از دریای خزر می کنند.

وی ماهی سفید، کفال، سیم، سوف و کپور دریایی را از جمله ماهیان صید شده در دریای خزر دانست و افزود: صیادان انواع ماهیان خاویاری را نیز صید می کنند.

مدیرکل شیلات گیلان، با بیان اینکه در صورت شرایط مساعد جوی صید بیش از ۲۰۰۰ تن ماهی از خزر پیش بینی می شود، گفت: صیادان ضمن رعایت استانداردهای صید و صیادی، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و ضد عفونی کردن محل استقرار صیادن را برای جلوگیری از شیوع کرونا جدی یگیرند.

مدبری یادآور شد: همزمان با آغاز فعالیت صیادان، بیش از ۲۰ هزار نفر نیز در مشاغل مرتبط با صید همچون توربافی، طناب بافی، حمل و نقل، بازار و صنایع فرآوری ماهی آغاز به کار می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.