مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به شرایط آب وهوایی، پروتکل های بهداشتی برای برگزاری مراسم عزاداری در دهه آخر صفر به هیئات مذهبی ابلاغ شده است.

ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری  دهه پایانی صفر در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی با اشاره به اینکه به منظور حفظ سلامتی عموم مردم در برگزاری مراسم مذهبی و اقامه عزاداری در دهه آخر ماه صفر پروتکل های بهداشتی شبیه به پروتکل های دهه اول ماه محرم تنظیم و به هیات مذهبی ابلاغ شده است، عنوان کرد: در صورت سردی هوا و بارندگی اقامه عزا با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضاهای با سقف مرتفع و تعداد اندک برگزار شود.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل های بهداشتی از موضوعات مهم در برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر است.

وی با بیان اینکه باتوجه به همه گیری بیماری کرونا، به استانداریها اعلام شده تا از شروع سفر زائران پیاده جلوگیری شود، عنوان کرد: به منظور مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت هیچ گونه خدمات رفاهی و پذیرایی برای زائران پیاده در نظر گرفته نشده است.

حسنی با اشاره به اینکه برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی ممنوع است، ابراز کرد: ایستگاه های صلواتی به دلیل ایجاد ازدحام زمینه انتشار بیماری را افزایش می دهند از همین رو از مردم خیر و نوع دوست می خواهیم تا نذورات خود را به صورت خشک در اختیار مردم محروم جامعه قرار دهند.

وی ادامه داد: افرادی که نذر خود را در قالب غذای پخته در نظر گرفتند باید طبخ غذا را در آشپزخانه های مورد تایید معاونت بهداشتی انجام دهند و غذاها به صورت بسته بندی و به دور از ازدحام در اختیار مردم قرار بگیرد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: حجم مسافرانی که به صورت هوایی و از پایانه های مسافربری و راه آهن وارد مشهد می شوند زیاد نیست از همین رو برای هتلداران نیز بازگشایی هتلها توجیه اقتصادی ندارد و آنها نیز تمایلی به بازگشایی ندارند.

حسنی با اشاره به اینکه افرادی که در حاشیه جاده ها و خیابانها نیز سالهای گذشته نذورات خود را توزیع می کردند امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مجاز به این کار نیستند، گفت: با هماهنگی نهادهای مختلف از توزیع نذورات در حاشیه خیابانها و جاده ها جلوگیری می شود تا به دلیل دریافت غذای نذری زمینه ازدحام جمعیت فراهم نشود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.