مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت :توجه به زنجیره تولید و فرآوری محصولات کشاورزی از سیاست راهبردی شبکه تعاون روستایی این استان است.

عدم توجه به  زنجیره تولید و صنعت بسته بندی مهمترین مشکل فروش محصولات کشاورزی خراسان رضوی

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  تعاون روستایی خراسان رضوی ،  ناصری مقدم مدیر تعاون روستایی استان  گفت :توجه به  زنجیره تولید و فرآوری محصولات کشاورزی از سیاست راهبردی شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی است.

وی همچنین گفت:مهمترین مشکل فروش محصولات کشاورزی استان عدم توجه به  زنجیره تولید و صنعت بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی می باشد که  باید بتوانیم با بکارگیری صنایع پیشرفته این معضل را برطرف کنیم.

  ناصری مقدم  افزود: استان خراسان رضوی قطب تولید گیاهان دارویی در کشور می باشد و بیش از ۶۰ درصد گیاهان دارویی کشور در استان خراسان رضوی تولید ولی متاسفانه به دلیل عدم بهره وری مناسب در حوزه فرآوری و بسته بندی کمترین استفاده مادی را کشاورزان می برند.

وی همچنین گفت:مدیران عامل تشکلها باید موقعیت‌های بسته بندی محصولات را در شبکه تعاون روستایی فعال نموده و آنگاه ما میتوانیم بیشترین بهره‌وری اقتصادی را از تولید گیاهان دارویی در استان داشته باشیم که این امر در برخی تشکلها آغاز شده است.

مدیر تعاون روستایی استان افزود: تمامی تشکلهای تعاونی روستایی باید خرید توافقی محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده و با توجه به ظرفیت های محصولات کشاورزی در منطقه خود نسبت به راه اندازی زنجیره تولید و کارگاه های بسته بندی محصولات کشاورزی  اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.