۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 723412

شروع موج سوم کرونا نشان داد که هنوز نتوانسته ایم با قاطعیت در مقابل ویروس اجنبی و موجی کووید ۱۹ ایستاده و افسار آن را دراختیار خود بگیریم.

استفاده از ماسک، رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از جمله مواردی است که برای جلوگیری از شیوع و پیشگیری از ابتلا به کروناویروس همواره بر حفظ آنها تاکید شده است.

درواقع بشرکرونا زده هنوز نمی داند در عرصه نبرد با این ویروس پیشرفته و مترقی، دقیقا چگونه باید از خود دفاع کند. اینک واکسن های جدیدی ساخته و حتی بر برخی از بیماران، آزمایش شده اما هنوز نتوانسته اند به نسخه ای شفابخش تبدیل شوند. پس رعایت دستورالعمل های بهداشتی اوجب واجبات است.

اکنون اوضاع کرونایی جامعه به قدری نامناسب شده که دولت برای افرادی که به استفاده از ماسک اهمیتی قایل نیستند جریمه نقدی تعیین کرده است. البته بماند که دولت تدبیر در مواجه با مشکلات معمولا بیش از آنکه خود را ملزم به برطرف کردن مشکل کند، از مردم انتظار دارد تا آنها دست به کار شوند. به عنوان مثال قبل از وضع قوانین سختگیرانه برای استفاده از ماسک، می توانست زیرمجموعه های عریض و طویل خود در ادارات را بیشتر از گذشته به فن آوری روز و استفاده از اپلیکیشن های کاربردی مجهز کند تا مردم مجبور نباشند برای کارهای خرد و کلان از منازل خارج شده و دراماکن عمومی و دولتی حضور یابند و البته دهها تدبیر دیگر که جایش در دولت خالیست.

اما شرایط وخیم امروز به راحتی می تواند مارا به این باور برساند که مقابله با وحشیگری های کرونا تنها وظیفه دولت نیست و یک عزم ملی نیاز دارد.

اکنون وظیفه همه ماست تا بتوانیم با ابزاری مانند ماسک که در اختیار ماست در مقابل قداره های کرونا قد علم کنیم. باید بدانیم که چه دولت جریمه کند و چه نکند، استفاده ازماسک یک واجب ملی است، کمااینکه هنوز برای عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی جریمه ای در نظر گرفته نشده اما نمی توان و نباید آن را نادیده گرفت.

برای اینکه مجبور نباشیم هر روز داغ اقوام و خویشان و همشهریانمان را ببینیم، مجبوریم و تاکید می کنم مجبوریم از ماسک استفاده کنیم.

به گفته کادر پزشکی ماسک می تواند تا حد بسیار بالایی از ابتلای افراد جامعه به کرونا جلوگیری کند. پس ارزش و اعتبار وسیله ای که روی دهان و بینی ما را پوشانده و بندش پشت گوش می افتد، آنقدر بالا هست که روی چشمان ما جا داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.