فرمانده سپاه بردسکن گفت:پیکر مطهر شهید محمد رضا قانعی پس از ۳۷ سال شناسایی در این شهرستان تشییع می شود.

تشییع پیکرشهید محمد رضا قانعی   در بردسکن پس از ۳۷ سال  شناسایی

 به گزارش قدس آنلاین،  به منظور هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم استقبال ، وداع و تشییع شهید محمد رضا قانعی جلسه  هماهنگی و برنامه ریزی این شهید با حضور فرمانده سپاه، نماینده ولی فقیه ، جانشین و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج ، برادر شهید  و شورای اسلامی روستای سیف آباد در سالن جلسات سپاه برگزار شد.
دراین جلسه سرهنگ علیرضا جنیدی فرمانده سپاه بردسکن گفت:  پیکر شهید محمد رضا قانعی پس از ۳۷ سال  اخیرا  در  پیکرهای تازه تفحص براساس آزمایش دی.  ان. ای و لوازم همراه پیکر شهید مورد شناسایی قرار گرفت. 

  وی عنوان کرد: از بین شهدای تازه تفحص شده در معراج شهدای تهران شهید محمد رضا قانعی بیشترین لوازم   و مدارک را به همراه داشت و این شهید علاوه بر آزمایش دی. ان. ای پیراهن شهید با ایتکت، جانماز، تسبیح، سربند ، خودکار و کتاب و کارت ناخوایی هنگام تفحص  به دست آمده است که این مدارک  بیانگر پیکر شهید قانعی است.

فرمانده سپاه بردسکن گفت: مراسم  استقبال از پیکر مطهر شهید روز چهارشنبه  صبح و بعداز نماز مغرب و عشاء نیز مراسم وداع با این شهید در یکی از حسینیه های شهرستان برگزار می شود. 

وی افزود: مراسم تشیع جنازه پیکر مطهر این شهید عزیز با رعایت پروتکل های بهداشتی  روز ۵ شنبه به صورت کاروان خودرویی پیکر شهید توسط ماشین حمل و پس از تشییع در شهر بردسکن به زادگاهش روستای سیف آباد از توابع بخش مرکزی بردسکن انتقال و به خاک سپرده می شود.
به گفته وی شهید محمد رضا قانعی  متولد ۱۳۴۴ است که در تاریخ ۲۴ فروردین  ماه سال ۶۲ در منطقه فکه و در عملیات والفجر یک به درجه رفیع شهادت نائل آمد که پس  از ۳۷ سال پیکر شهید مفقود الاثر قانعی  شناسایی شد.

دراین جلسه حجت الاسلام کاردان نماینده ولی فقیه در سپاه بردسکن در سخنان کوتاهی ضمن تسلیت ایام اذن و اندوه اهل بیت  و فرارسیدن ۲۸ صفر رحلت نبی مکرم اسلام و دوسبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا  گفت: شهدا متعلق به همه هستند و خانواده های معظم شهدا چشم و چراغ ملت می باشند. 

وی با بیان اینکه شهدا برما حجت هستند، گفت: تجلیل و تکریم از شهدا باید در فضای جامعه حفظ شود چرا که شهدا افتخار و آبروی کشور هستند و در واقع قهرمانان واقعی شهدا بودند که به بالاترین درجه الهی درجه یعنی شهادت نائل آمدند.

وی افزود: بیشترین شهدا در وصایای خود  پیروی از ولایت فقیه را مورد تاکید قرار داده اند و امروز برماست که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
دراین جلسه تقسیم بندی کار برای انتقال پیکر مطهر شهید از مشهد  و مراسم استقبال، وداع و تشییع  شهید قانعی توسط فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج ،دهیاری و شورای اسلامی روستای سیف آباد صورت گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.