رئیس اتحادیه چوب و الوار مشهد گفت: خیلی از همکاران ما الان حاضر هستند برای اینکه بتوانند جنسشان را بفروشند و به اصطلاح مشتری مدار باشند از سود ۱۲ درصدیشان بگذرند و با نصف این سود مشتری را دست خالی نگذارند. از این جهت من از مسئولین ذی ربط می خواهم که با نظارت های درست بیایند و ورقه های ام دی اف و ملامینه را از کارخانه مستقیم به دست اعضای اتحادیه برسانند و دلالان را از این گردونه خارج کنند.

خیلی از همکاران ما حاضرند با نصف سود جنسشان را بفروشند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: درخصوص وضعیت بازار این روزهای صنعت چوب مشهد توضیح داد: مردم مشهد بعد از تهران یکی از پر استقبال کننده ترین شهری کشورمان از صنایع چوبی بخصوص ام دی اف و ملامینه است هر چند با توچه به وسعت و بزرگی این صنعت و حضور پر رنگش در زندگی روزمره ما مشهدی ها ولی متاسفانه آن چنان توجهی که باید به این صنعت نمی شود.

وی ادامه داد: میزان جنسی که در حال حاضر در بازار وجود دارد به هیچ عنوان پاسخگوی تقاضای مصرف کننده نیست و دلیل آن هم این است که عدم وجود برخی مواد اولیه است که ما مجوریم از خارج از کشور تامین کنیم و دیگر اینکه متاسفانه به دلیل اینکه بخش اعظم این صنعت صادراتی است همین قضیه بازار داخلی را با مشکل مواجه کرده است البته ناگفته نماند که منظورم خوب نبودن صاردات نیست بلکه سیر کردن بازار داخلی و استفاده مردم ا ز این صنعت است.

صبوری اضافه کرد: متاسفانه این روزها قیمت ام دی اف و ملامین را کارخانجات صنایع چوبی مشخص می کنند و بعد از آنها این دلالان هستند که بازار را در دست دارند و تعیین کننده قیمت داخلی شده اند

وی افزود: همین صادرات بی رویه باعث شده که قیمت ام دی اف، ملامین و ...و دیگر اقلام چوبی نسبت به چند ماه گذشته و نه سال گذشته خیلی افزایش داشته باشد و متاسفانه هیچ کس هم کوچکترین نظارتی بر کارکرد کارخانجات ندارند. وقتی قیمت مواد اولیه مشخص است چرا باید قیمت یک ورق ام دی اف یا ملامینه الان نسبت به چند ماه گذشته حداقل سه برابر باشد. البته نا گفته نماند که جنس در بازار کم نیست ولی قیمت ها خیلی افزایش پیدا کرده است.

صبوری گفت:صادرات صنایع چوبی ما قبیل ام دی اف، ملامینه و... بیشتر به کشور های آسیای میانه از جمله افغانستان و ...است. البته نا گفته نماند که ما زمانی ام دی اف را از ترکیه وارد می کردیم این در حالی است که خوشبختانه در حال حاضر صادر کننده ام دی اف و ملامینه به این کشور هستیم و این باعث خوشحالی است البته به شرط اینکه بازار داخلی خودمان به خاطر عدم وجود چوب و لوازم مربوط به آن با مشکل مواجه نشود. حتما می دانید که متاسفانه دوماه پیش ارز نیمایی را از ام دی اف برداشتند و در حال حاضر این اجناس با ارز آزاد وارد می شود.

وی بیان کرد:در کشور ما بالغ بر ۱۰ کارخانه صنایع چوبی دارد که تولیدات قابل توجهی هم در آنها انجام می شود ولی در مشهد فقط یک کارگاه نوپان وجود دارد. در خصوص مراکز فروش ام دی اف و ملامینه باید بگویم که ما در مشهد کارگاه های متعددی داریم که در چند منطقه از جمله خین عرب، ویرانی و...مستقر و فعال هستند و انواع اجناس متنوعی را هم با کیفیت خیلی عالی عرضه می کنند  ولی متاسفانه با توجه به کاهش قدرت خرید مردم در این چند ماهه گذشته چندین مرکز فروش خواستار ابطال پروانه کسبشان شده اند.

رئیس اتحادیه چوب و الوار مشهد افزود: ما حدود ۵۰۰ عضو اتحادیه چوب و الوار داریم که از این تعداد بیش از ۳۵۰ عضو پروانه کسب دارند و بقیه این رقم که فاقد پروانه هستند که اخطارهای اولیه جهت اقدام برای کسب پروانه کسب به آنها داده شده است.

محمد جواد صبوری اضافه کرد:با این وضعیت بازار خیلی از همکاران ما الان حاضر هستند  برای اینکه بتوانند جنسشان را بفروشند و به اصطلاح مشتری مدار باشند  از سود ۱۲ درصدیشان بگذرند و با نصف این سود مشتری را دست خالی نگذارند. از این جهت من از مسئولین ذی ربط می خواهم که با نظارت های درست بیایند و ورقه های ام دی اف و ملامینه را   از کارخانه مستقیم به دست  اعضای اتحادیه برسانند و دلالان را از این گردونه خارج کنند.

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.